נטו: "תנובה מנסה למנוע את ירידת מחיר הגבינה צהובה"

למרות שהיא חולשת על שוק הגבינות הצהובות בישראל, עם נתח שוק של כ-80 אחוזים, חברת "תנובה" מנסה למנוע מחברת "נטו" לשווק גבינה צהובה עם אריזה שלטענתה דומה לשלה (כלכלה)

חלב תנובה (תמונת אילוסטרציה: פלאש 90)

למרות שהיא חולשת באופן כמעט מוחלט על שוק הגבינה הצהובה בישראל, עם נתח של שוק של מעל ל-80 אחוזים(!), חברת "תנובה" מנסה למנוע מחברת "נטו" לשווק גבינה צהובה באריזה הדומה לשלה.

החברה הגישה בקשה לצו מניעה וכתב תביעה נגד "נטו" להפסקת שיווק הגבינה הצהובה שהשיקה בשבועות האחרונים, "עלמה", באריזתה הנוכחית.

לטענת "תנובה", אריזות הגבינה הצהובה של "נטו" דומות לאריזות הגבינה הצהובה שלה עד כדי הטעיית הצרכנים וכי בכך פוגעת "נטו" במוניטין שלה. "תנובה" תובעת בנוסף גם פיצוי כספי בסך 200 אלף שקל.

לפי הפרסום ב"דה מרקר", ב"תנובה" חוששים מ"נטו" מאחר והחברה זכתה לאחרונה במכרז של משרד התמ"ת לייבוא אלף טונה גבינות צהובות קשות, אותן היא משווקת במחיר זול מהגבינות הצהובות של "תנובה".

הורדת המחירים של "נטו" אמורה לייצר תחרות של ממש בשוק הגבינות הצהובות וב"תנובה" מנסים לכאורה לחסום את המוצר המוזל שחודר בשבועיים האחרונים לרשתות השיווק.

ב"תנובה" טוענים כי ב"נטו" מנסים ליהנות מהמוניטין של תנובה ולשווק מוצר בעלת חזות דומה, עד כדי זהות, ולא מדובר בתחרות הוגנת.

בחברת "נטו" דוחים את הטענות של "תנובה", שם אמרו ל"דה-מרקר": "טרם קיבלנו את כתב התביעה, עם זאת נטו דוחה מכל וכל את כל טענות תנובה. נראה כי תנובה, מונופול בתחום הגבינות החצי קשות, אינה שבעת רצון מהתחרות שנפתחה לאחרונה בתחום זה, ומנסה בכל מחיר לשמר את אחיזתה כמונופול".

עוד אמרו ב"נטו" כי "נראה כי תנובה, אשר רואה בימים אלה כיצד השוק נפתח לתחרות וכיצד מוצרי נטו נמכרים ברשתות השיווק במחירים שווים לכל נפש ונמוכים משמעותית ממחיר מוצרי תנובה, החליטה להיאבק בתחרות שלא באמצעים לגיטימיים. נטו תמשיך להיכנס לקטגוריות שבהן התחרות נמוכה ותציע לצרכנים מוצרים אלטרנטיביים ברמת מחירים הוגנת ואטרקטיבית ביחס למחירים הקיימים כיום בשוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר