פרסום ראשון

מאחורי הקלעים של מינוי נתניהו לשר האוצר הזמני

שרי הממשלה אישרו אמש את המשך כהונתו של ראש המשלה בימין נתניהו כשר אוצר, אך מתברר כי לא מדובר בהליך פורמלי בלבד • ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הארכת המינוי עומד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שפסק כי ללא הארכת המינוי, לא היה ניתן למכור את החמץ של המדינה בערב חג הפסח (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

פסח תשע"ה • פרסום ראשון: הממשלה אישרה אתמול (רביעי) את המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כשר האוצר, החינוך, הבריאות, הגנת הסביבה, המדע, המשפטים והרווחה. כלפי חוץ נראה כי מדובר בעוד מינוי פורמלי טבעי, אך ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי משאל הטלפוני אתמול עומד בין היתר הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל.

מידי שנה מוכר שר האוצר של מדינת ישראל את חמץ המדינה לגוי באמצעות הרבנים הראשיים לישראל, בשנתיים האחרונות שר האוצר (המפוטר) לפיד לא הסכים להשתתף בטקס ושיגר את סגנו מיקי לוי.

בחודשים האחרונים ראש הממשלה פיטר את שר האוצר יאיר לפיד ולאחר מכן הממשלה אישרה את מינוי נתניהו לשר האוצר, בימים האחרונים פקע תוקף המינוי של נתניהו וזאת לאחר שעברו שלושה חודשים מאז המינוי הזמני, כך שמדינת ישראל נשארה ללא שר אוצר שיכול למכור את החמץ.

ל"כיכר השבת" נודע כי בזמן התאום בין לשכת הרב הראשי ללשכת ראש הממשלה באשר למועד מכירת החמץ התברר כי פקע המינוי של נתניהו כשר האוצר.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף פסק כי אם אין שר אוצר מכהן לא יהיה ניתן למכור את החמץ זאת מאחר שאין לו סמכות חתימה.

פסק ההלכה הועבר ללשכתו של ראש הממשלה ובלשכת נתניהו הבינו את הבעיה שנוצרה ומיהרו לפעול כדי להביא לאישור נוסף של שרי הממשלה למינוי נתניהו כשר האוצר, וכך על הדרך אישרו את מינוי נתניהו לתפקידים נוספים שם לא מכהנים כעת שרים.

יצוין, כי מדובר בפעם הראשונה שמכירת החמץ בישראל תיערך בלשכת ראש הממשלה, ולא בבניין הרבנות הראשית, זאת מכיוון שנתניהו מכהן כעת כשר האוצר, ובכדי למנוע את הגעת נתניהו לבניין הרבנות, מה שיגרום לסגירת הכבישים בסמוך לתחנה המרכזית, שם ממוקם בניין הרבנות, הוחלט לקיים את הטקס בלשכת ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר