4 ימים: הבדואים יצעדו מהפזורה בנגב לבית הנשיא

יו"ר הרשימה הערבית המשותפת איימן עודה ומנהיגים בדואים, יקיימו צעדת מחאה בת 4 ימים מהפזורה הבדואית בנגב ועד לבית הנשיא, במחאה על יחס המדינה אליהם לטענתם (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
איימן עודה בשבוע שעבר בבית הנשיא (יונתן סינדל - פלאש90)

רגע לפני השבעתו לכהונה בכנסת ה-20, איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת הערבית פתח בצעדה בת ארבעה ימים שתצא מהפזורה הבדואית בנגב ותסתיים בבית הנשיא בירושלים, במחאה על מצבם של האזרחים הערבים.

הצעדה יצאה על הפועל הבוקר (חמישי), לאחר שיו"ר הרשימה המשותפת טען לאורך כל מערכת הבחירות כי המדינה מתעלמת מהתושבים הערבים המתגוררים בכפרים הלא מוכרים בנגב.

מטרתה של המחאה היא שהמדינה והממשלה הבאה תכיר בתושבי כפרי הפזורה הבדואית בנגב ומבחינתם זהו המבחן הראשון של הרשימה המשותפת שהתאחדה וזכתה לשלושה עשר ומנדטים והפכה להיות המפלגה השלישית בגודלה בכנסת.

מלבד יו"ר הרשימה המשותפת, משתתפים בצעדה גם תושבי הפזורה הבדואית ואזרחים ערבים נוספים. כמו כן משתתפים ראשי רשויות ערביות, בהם ראש עיריית רהט וראשי מועצות חורה וכסייפה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמור היה להיפגש עם נציגי המחאה בהם יו"ר הרשימה המשותפת, אך הפגישה לא תתאפשר להתקיים במועד המתוכנן - יום ראשון אלא תתקיים במועד אחר לאחר שהנשיא ישוב ארצה, לאחר שטס להלווית ראש ממשלת סינגפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר