הסמארטפון פוגע בעמוד השדרה וגורם לדיכאון

כאילו שאין מספיק סיבות למנוע מהילדים להחזיק סמארטפונים, מחקר חדש מגלה סיבה מסוכנת נוספת: פגיעה בעמוד השדרה שמובילה לדיכאון וירידה בכושר הריכוז והתיאבון (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
תרחיקו מהם את הסמארטפונים! בעצם, גם מכם (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

כאילו שאין לנו מספיק סיבות למנוע מהילדים לשבת מול מסכי מחשב או סמארטפונים, מחקר חדש מגלה סיבה מסוכנת נוספת: פגיעה בעמוד השדרה.

ד"ר קן הנסראג', מנתח עמוד שדרה, תהה כמה לחץ סובל הצוואר כשאנו מתכופפים למכשיר הטלפון והחליט לחקור את העניין. הממצאים שגילה מדהימים:

בעמידה רגילה, יש על הצוואר לחץ של 10 עד 12 ק"ג. כשהראש מוטה רק ב-15 מעלות, הלחץ גובר ל-27 ק"ג, ובהטיה של 60 מעלות - הזווית הטיפוסית בה אנו כותבים הודעת טקסט הלחץ מזנק ל-60 ק"ג!

בהמשך המחקר, מובאים מידע אף יותר: אנשים בעלי עמידה יציבה הם בעלי רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון וסרוטונין, המשפרים את מצב הרוח וכושר הריכוז. וכן, ירידה בקורטיזול (הורמון הלחץ) ועליה בתחושות של סובלנות וכוח נפשי. לעומת אנשים בעלי כיפוף בעמוד השדרה, הסובלים מתסמינים הפוכים לחלוטין.

הפגיעה בעמוד השדרה קריטית יותר כשהיא מתרחשת בגיל צעיר. לדברי מחברי המחקר, יש לעבוד עם הילדים על עמידה יציבה ולא מכופפת כי מלבד גב בריא ומראה מרשים - מסתבר שיש לכך השפעה רגשית.

ד"ר הנסראג' מסכם כי ילדים שמבלים את רוב יומם רכונים מול מסכי מחשב או מכשירים אלקטרוניים, עלולים לסבול משחיקה מוקדמת שיכולה להוביל למקרים חמורים של ניוון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר