אסון מכוון

הערכה: כך טייס המשנה ריסק בכוונה את המטוס

יומיים לאחר אסון התעופה בצרפת בו נהרגו 150 נוסעים בהתרסקות מטוס, טוען התובע הצרפתי כי טייס המשנה נעל את הטייס הראשי מחוץ לתא וריסק בכוונה את המטוס • "היה ניסיון מכוון להשמיד את המטוס", אמר התובע הצרפתי • כך הצליח טייס המשנה לנעול את הטייס הראשי מחוץ לתא ולהתרסק (חדשות)

תא הטייס באיירבוס A320. אילוסטרציה למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (מתוך ערוץ היוטיוב Super charged)

אסון התעופה בצרפת: יומיים לאחר אסון התעופה שהתרחש בצרפת, במהלכו מטוס איירבוס A320 של חברת התעופה הגרמנית "ג'רמן ווינגס" שהמריא מברצלונה לכיוון דיסלדורף גרמניה, התרסק בדרום צרפת והביא למותם של 150 הנוסעים, טוען התובע הצרפתי כי הטייס המשנה ריסק בכוונה את המטוס.

לפי דברי התובע המרסיי הרי שטייס המשנה במטוס הגרמני סירב לפתוח את דלת תא הטייס לטייס הראשי שיצא מתא הטייס וננעל מחוץ לתא כשביקש להיכנס עם תחילת ההנמכה, כפי שדווח מוקדם יותר ב'ניו יורק טיימס', וריסק בכוונה תחילה את המטוס.

אל המסקנה הזו הגיעו החוקרים בעקבות פענוח הקופסה השחורה שתיעדה את השיחות בתא הטייס.

"היה ניסיון מכוון להשמיד את המטוס", אמר התובע הצרפתי והוסיף: "הנוסעים הצליחו לצעוק ממש לפני הפגיעה בקרקע".

על פי רישומי הטיסה, המטוס האיירבוס A320 החל להנמיך טוס כ-10 קודם שהתרסק, כשבקרי הטיסה הקרקעיים שניסו ליצור קשר עם המטוס לא זכו למענה.

אלא שמניתוח מה שמכונה "הקופסאות השחרות" הרושמות את נתוני הטיסה ומקליטה באודיו את כל המתרחש בתא הטייס, עולה כי הטייס ניסה להיכנס לתא הטייס, ללא הצלחה, כשבתוך התא נותר טייס המשנה.

על פי הדיווח ניתן לשמוע בבירור כי הטייס שיצא מהתא ביקש לחזור לתא, אך לא נענה. כשבתחילה נקש על הדלת בעדינות, ובהמשך ניסה לפרוץ בכוח את דלת התא.

מודם יותר העלה הדיווח חשד כי אין מדובר בתקלה טכנית, אלא במעשה מכוון של טייס המשנה, זאת לאור העובדה שהמטוס הנמיך טוס במשך כ-10 דקות ללא דיווח לבקרי הקרקע, וללא שהטייס הגיב לקריאותיהם של הבקרים, כמו גם העובדה שהמטוס התרסק במהירות גבוהה ביותר אך הקרקע.

מטוס האיירבוס A320 נחשב לאחד האמינים ביותר בעולם התעופה, כשאלפי מטוסים מדגם זה טסים כבר עשרות שנים, עם מספר מועט של תקלות שגרמו להתרסקות. חברת התעופה הגרמנית 'ג'רמן וינגס' שהפעילה את המטוס מסרה מיד לאחר ההתרסקות כי היא מעריכה שמדובר בתאונה. אלא שכעת נראה כי מדובר בהתרסקות מכוונת.

בסרטון ששחררה חברת איירבוס לפני מספר שנים, ניתן לראות את אמצעי הבטיחות הנועלים את דלת תא הטייס. כך ניתן לראות בסרטון כי לאחר הקשת סיסמת הכניסה לתא הטייס, על הטייסים לאשר כניסה, אך במידה ולא אישרו כניסה במשך 5 דקות, אזי דלת התא נפתחת.

הטייס יכול לנעול את הדלת ולמנוע את הכניסה באופן מכוון על ידי לחיצה על מתג נעילת הדלת, מה שככל הנראה נעשה במקרה זה.

ההערכה כעת היא כי טייס המשנה החליט לרסק בכוונה תחילה את המטוס, והוא המתין עד שהטייס השני יצא מתא הטייס, אז בחר לנעול את הדלת ולרסק את המטוס אל הקרקע במהירות גבוהה, שמבטיחה כי לא יהיו ניצולים. עם זאת טרם ברור אם מדובר בהתאבדות או בפעולת טרור.

אך העובדה כי הטייס שננעל מחוץ לתא דפק ואף ניסה לפרוץ את הדלת, ללא הצלחה (באופן אירוני, בשל אמצעי האבטחה הקפדניים ביותר המגנים על הדלת), כשהוא לא זוכה לכל מענה מהעבר השני, מעלה את החשד כי מדובר בהתאבדות של הטייס, שייתכן והחליט לרסק את המטוס על כל יושביו על מנת להתאבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר