המגמה לנוער (נו)שר

במעמד רבנים, אנשי הצוות בישיבה, מכובדים מסגל העירייה ואורחים, נפתח בישיבת "תפארת יהודה" בבני ברק קורס ייחודי לטיפול לנוער באמצעות המוזיקה. צפו בוידאו (מעניין)

(צילום: באדיבות המצלם)

במעמד רבנים, אנשי הצוות בישיבה, מכובדים מסגל העירייה ואורחים, נפתח בישיבת "תפארת יהודה" בבני ברק קורס ייחודי לטיפול רגשי, העשרה וקידום באמצעות המוזיקה.

קורס הייסוד הראשון נפתח במסגרת ישיבת "תפארת יהודה" המשמשת מקום מפלט ייעודי לבני נוער מתמודדים הנושרים ממוסדות הלימודים בגילאי העשרה עקב בעיות שונות.

על ניהול הקורס הייחודי הופקד הרב אבי אברהם, המשמש מזה מספר שנים כמלווה רגשי ומורה למוסיקה במסגרות לקידום והעצמה לנוער נושר וקבוצות סיכון.

אברהם מסביר כי "מטרת האם בקורס שכזה הוא ראשית כל לספק אלטרנטיבה כשרה ואיכותית לנוער שמחפש לעצמו תעסוקה, וכידוע 'השעמום מביא לידי חטא', מעבר לכך ישנם ערכי מוסף רבים כגיבוש הזהות, פיתוח הביטחון העצמי וגילוי מסוגלויות שונות ואישיות".

לדברי אברהם, "לא פעם נערים שלא מצאו את עצמם במסגרת הקודמת בגלל פערים או כשלים בלמידה מוצאים דווקא דרך המוזיקה את מקומם וייעודם וחווים לראשונה בחייהם אתגר לצד סיפוק, הצלחה וקבלת פידבק חיובי מהסביבה".

את האירוע פתחו ראשי הישיבה הרב ישראל מאיר כהן והרב יואל בלומנטל. "המוזיקה משמשת לבחורים כחוויה מעשירה, שנועדה גם להעצים ולפתח את היכולות הקיימות או הנרכשות של כל אחד מהם, וניתנת להם כזכות ומתנה על השקעתם בלימודים והתמדתם במסגרת עד כה", סיכם הרב כהן.

את האירוע סיכם אבי אברהם כאשר הסביר לנוכחים את התהליך אותו יעברו הבחורים בחודשים הקרובים, במסגרת הלמידה וההעשרה המחולקת לשעות קבוצתיות ופרטניות, כאשר היעד הסופי הינו הוצאת אלבום מוגמר המותאם לאופי הישיבה ובו ייטלו התלמידים חלק פעיל בכתיבת השירים בהשראה מחייהם, בהלחנתם ובביצועם, כל זאת בהכוונה וליווי אישי צמוד, עד לתוצאה המיוחלת.

את הטקס חתמו הנוכחים בשירה מרגשת בצוותא בסגנון קומזיץ ישיבתי, כאשר הבחורים יושבים סביב שולחנות ערוכים בטוב טעם וצלילי "תחזיק חזק עלה קטן שלי" שמהדהדים בחדר ובלב זמן רב לאחר מכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר