איך לאכול פסטה בלי להרוס את הדיאטה? מקררים ואז מחממים

מחקר מעניין מאנגליה, הצליח לעלות על שיטה שתגרום לפסטה, לתפוחי האדמה ולאורז הלבן להתעכל בגוף ממש כמו סיבים תזונתיים: אחרי הבישול מקררים ואז מחממים שוב (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מבשלים, מקררים ומחממים שוב - ושומרים על המשקל (צילום: shutterstock)

כל טירון בדיאטה יודע שכדי להיפטר מקלוריות, הוא צריך להיפרד, בצער רב, מהפסטה. אך ממחקר שנערך בשיתוף עם תכנית בריאות ב-BBC עולה תשובה מפתיעה: יש דרך לאכול פסטה בלי להרוס את הדיאטה. כיצד? מבשלים, מקררים ומחממים שוב לפני האכילה.

הפסטה היא פחמימה שמתפרקת בגוף, הופכת לסוכרים פשוטים וגורמת לרמת הגלוקוז להמריא. בתגובה, הגוף מייצר עוד אינסולין כדי להחזיר את רמות הסוכר בדם לרמות נורמליות במהירות האפשרית, כיוון שהגלוקוז מזיק מאוד למחזור הדם.

עלייה חדה ברמת הסוכר בדם ואחר כך ירידה מהירה, גורמת לחוסר שובע ותחושת רעב חוזרת זמן קצר לאחר הארוחה - תופעה שנגרמת כתוצאה מאכילת מזונות כמו ממתקים ועוגות, אך גם פסטות, תפוחי אדמה, אורז לבן ולחם לבן. זו הסיבה שדיאטנים מדגישים את חשיבות אכילות מזונות עשירים בסיבים - כדי לאזן את העלייה ברמת הסוכר.

המחקר המעניין הבא שערך ד"ר דניס רוברטסון מאוניברסיטת סארי באנגליה, הצליח לעלות על שיטה שתגרום לפסטה או לתפוחי האדמה להתעכל בגוף ממש כמו סיבים. איך זה עובד? אם מבשלים את הפסטה, מקררים אותה ורק אחר כך מחממים שוב - משנים את מבנה הפסטה והופכים אותה ל"עמילן עמיד". כלומר, עמיד בפני האנזימים שגורמים לשחרור הגלוקוז ופרץ הסוכר הדם.

עורך המחקר מוסיף כי זהו בישול-קירור-חימום זהו גם תהליך בריא התורם להגברת החיידקים הטובים במעיים ולהפחית את כמות הקלוריות במזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר