פרסום ראשון

מנהלי המוסדות לח"כים: זו רשימת הדרישות המומלצת

במסמך רשמי שנחשף ב"כיכר השבת", מציגים מנהלי המוסדות והכוללים החרדים בישראל את רשימת השינויים שלדעתם על הח"כים לדרוש במהלך המשא ומתן עם הליכוד: הגדלת סכום התמיכה בבחורי ישיבה, השבת התקציב המלא לתלמידי חו"ל, ביטול הסנקציות הפליליות ואף החרגת מוסדות חרדים מהנגשה לנכים (מיוחד)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רשימה חלקית של הדרישות המומלצות (צילום: פלאש 90)

על רקע פתיחת המשא ומתן הקואליציוני במסגרתו צפויים להעלות נציגי המפלגות החרדיות מול צוות המו"מ של מפלגת הליכוד את רשימת הדרישות החוקתיות והתקציביות החשובות לעולם התורה, שיגרו ביממה האחרונה באיגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים מכתב מיוחד לחברי הכנסת, ובו הם מציבים את רשימת הדרישות החשובה לעולם התורה.

תחת הכותרת "ריכוז הצרכים העיקריים של הכוללים הישיבות והמוסדות התורניים לקראת כינונה של הממשלה החדשה" כותבים בכירי מנהלי המוסדות אל הנציגים החרדיים כי "כמייצגים של מנהלי הכוללים הישיבות והמוסדות התורניים אנו רואים לנכון להציג בפניכם את הנושאים המרכזיים שיש לתת עליהם את הדעת ולשים דגש בעת המו"מ הקואליציוני כמו גם בדיונים על תקציב השנים הקרובות הכל כמובן בכפוף להסכמתם של גדולי ישראל".

ביטול הסנקציות הפליליות והחובה לעמוד ביעדי הגיוס בכדי לזכות לתמיכה (Yonatan Sindel/Flash90)

הנושא הראשון אליו מתייחסים מנהלי המוסדות הוא חוק השוויון בנטל להסדרה בחוק של דיחוי או פטור משירות ביטחון, בו הם ממליצים על דרישת ביטול הסנקציות הפליליות מחוק הגיוס, ביטול התלות שבין גודל התמיכה לעמידה ביעדים והסדרת ימי החופשה במהלך שנת הלימודים בחוק תוך דגש מיוחד על חופשת החנוכה.

הנושא השני אליו מתייחסים מנהלי המוסדות הוא הכוללים והישיבות הגדולות, כשהם דורשים הבטחת הכנסה לאברכים תוך שימת דגש של העברה בחוק של הנושא שיסדיר את העניין ויעמוד בפני בג"צים. נושא נוסף באותו הקשר הינו תקציב הישיבות הגדולות והכוללים, בו קוראים מנהלי המוסדות לח"כים לשדרג את הנושא באמצעות חוק. בנוסף הם מבקשים לדאוג לשמירת התעריפים המירביים מהעבר כשתלמיד ישיבה גדולה קיבל 515 ש"ח ואברך כולל 927 ש"ח.

(כיכר השבת)
(כיכר השבת)

בנוגע לתקצובם של תלמידי חו"ל כותבים המנהלים כי יש לדרוש שתקצובם יהיה מלא וללא התניות. בנוסף מעלים מנהלי המוסדות יישומו של חוק בעייתי לפיו החליטה הממשלה לדרוש מכל עמותה חדשה שנתיים של פעילות במימון עצמי, טוענים כי הדבר גורם לכך שפתיחת כוללים חדשים כיום הינה משימה בלתי אפשרית וקוראים לעשות תיקונים בחוק.

נושא נוסף הינו הנגשת נכים. מנהלי המוסדות מבקשים כי הנציגים יתקנו בחוק ויוציאו את הכוללים והישיבות מהעניין או שידרשו לקבל על כך תקציב נוסף.

בין הדרישות גם החרגה של המוסדות החרדים מהנגשה לנכים (אילוסטרציה, Orel Cohen/Flash90)

פרק נוסף במסמך מוקדש לישיבות קטנות, ובו כותבים מנהלי המוסדות על פרוייקט הסיוע לפנימיות של המחלקה למוסדות ציבור ודורשים השלמה והעמדה של התקציב על פי של 550 ש"ח לחודש. נושא נוסף נמצא תחת הקטגוריה "שירות ילד ונוער", ובו דורשים המנהלים הקצאה של 1,500 מכסות למוסדות תורניים ולפנימיות העוסקות בנוער, הצלה וקירוב וכן שינוי או החזרת נהלים שהיו בעבר.

תחת הכותרת "שונות" דורשים המנהלים בנוגע לקריות חינוך הקצאת תקציב של 15 מליון ש"ח לכל שנת כספים. בנושא מינויים הכרחיים כותבים המנהלים כי חשוב לדרוש ולקבל במשרד החינוך את האחריות על אגף הישיבות וכן על החינוך התורני לגיליו וסוגיו. "במשרד הרווחה חשוב לדרוש את האחריות לאגף לשירותים אישיים וחברתיים ותפקידים מיוחדים ובמשרד המשפטים יש לבקש את האחריות על תחום חקיקה ותמיכות וכן אחריות על רשם העמותות. בכנסת יש לדרוש את ראשות ועדת החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר