"יהדות התורה" תדרוש אפלייה מתקנת בתעסוקה

נציגי 'יהדות התורה' הציגו בפני צוות המו"מ של הליכוד את רשימת הדרישות החרדית. בין היתר, הנציגים ידרשו אפלייה מתקנת בתעסוקת חרדים • רשימת הדרישות המלאה (בחירות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צוות המו"מ של יהדות התורה בפגישה עם נציגי הליכוד, אמש (צילום: כיכר השבת)

נציגי צוות המו"מ הקואליציוני של סיעת "יהדות התורה" - חברי הכנסת יעקב ליצמן, מאיר פרוש ומשה גפני, נפגשים היום (שישי) עם עמיתיהם מסיעת "הליכוד" לפגישה נוספת במטרה להגיע להסכמות שיאפשרו כניסה של המפלגה החרדית האשכנזית לקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשיחות המשא ומתן שוררת אווירה טובה אולם עדיין ישנם חילוקי דעות לגבי הפתרונות הניתנים לביצוע, כשבין היתר נרשמו מחלוקות בפתירת סוגיות הגיוס והגיור.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין הנושאים שיעלו לדיון, צוות המו"מ של "יהדות התורה" ינסה לדאוג לאינטרסים של "החרדים העובדים". ב"יהדות התורה" ידרשו אפליה מתקנת בתעסוקה למגזר. בנוסף, הח"כים החרדים ידרשו הקמת "רשות תעסוקת חרדים", כשהדרישה הינה על החלטת ממשלה בנושא הקמת רשות שתבדוק ותטפל באפליית חרדים בקבלה לעבודה ותבדוק את פערי השכר בין עובדים חרדים לעובדים שאינם חרדים, תעקוב אחר השגת יעדי התעסוקה למשקי הבית החרדיים ותמליץ על דרכי הפעולה להשגתם.

כאמור, בין הצדדים נרשמו מחלוקות בנוגע לחוק הגיור, כשמטרת צוות המו"מ מטעם יהדות התורה הינה להגיע לנוסח בהסכם הקואליציוני לכנסת ה-18.

נציגי המו"מ של יהדות התורה בפתח הפגישה עם נציגי הליכוד, אמש (כיכר השבת)

בנוסף, סוגיית מוסדות הפטור תעלה גם היא לדיון, כאשר החרדים ידרשו לבטל את התיקון בחוק ההסדרים אשר קוצץ בתקציב התתי"ם, 30%, וביטול התיקון של חיוב לימודי ליב"ה כבמוסד ממלכתי.

כמו כן, החרדים ידרשו את ביטול החוק של הקיצוץ בקצבאות הילדים שבוצע במסגרת חוק ההסדרים 2013. החרדים ידרשו בנוסף לחדש את התקציב במוסדות ה"מוכר שאינו רשמי" לשעות טיפוח ותגבור לימודי יהדות, כמו גם ביטול האפלייה בקייטנות ילדים בחופש הגדול. בנוסף, החרדים ידרשו תוספת לתקציב הישיבות והכוללים עד מיליארד שקל בשנה - 580 מיליון שקל תוספת.

הח"כים החרדים ידרשו תיקון הקריטריונים בתקציב תלמידי חו"ל. כמו כן יועלו הנושאים הבאים: תקצוב לסמינרים להגדלת מספר המכסות, תקצוב מוסדות פנימייתים וכן הדרישה לתקן את מבחני התמיכה במוסדות תורניים. בנוסף, יועלו בהמשך גם הדרישה לחידוש מתן אבטחת הכנסה לאברכים לומדי תורה, שינוי מבחנים לזיכוי תמיכה במעונות, שינוי מודל התקצוב בגני ילדים והשוואה לממלכתי, הקצאת שעות שילוב למוסדות הפטור, תקציב לסייעות במוסדות אלו, וכן הסדרת נושא הרישוי מול משרד החינוך והבריאות.

נושאים נוספים שיעמדו בליבת המשא ומתן קשורים לחינוך ממלכתי-חרדי, פיקוח במוסדות חינוך חרדיים, הנגשת נכים, ישיבות וכוללים, גני ילדים ובתי ספר, שירות ילד ונוער וקריות חינוך.

בנושא הקבורה כהלכה יבקשו הנציגים למצוא פתרון למען קבורת שדה. בנוסף, הח"כים ידרשו את ביטול הקיצוץ לצהרונים, כמו גם תקצוב לתיקון אפליה ומתן מענה בחסר הגדול לבניית כיתות לימוד. במקביל, החרדים ידרשו שבערים צפופות ובהיעדר מגרשים פנויים, ינתנו לרשויות המקומיות תקציב לרכישת מבנים על מנת להתאימן למבני חינוך.

בנושא מצוקת הדיור צפוי צוות המשא ומתן לדרוש את הפשרת בנייה בישובים החרדיים כמתן מענה לריבוי הטבעי.

לדברי גורמים המעורבים במשא ומתן הקואליציוני, נושאים חברתיים רבים יועלו במסגרת הדיונים כאשר הדאגה הינה לכלל אזרחי ישראל והשכבות החלשות ולא רק לקהל המצביעים החרדי, כמו הדרישה לשינוי ניקוד לסיוע בדיור, פתרון לחוק נהרי, קבלת הנחה בארנונה כבעבר, טיפולי שיניים חינם כבעבר, וכן הכללת ישובים בעלי אוכלוסיה חרדית ממעמד סוציו אקונומי נמוך באיזורי עדיפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר