נשיא תוניסיה: "אשמור על היהודים"

מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב משה לוין, הגיע בראש משלחת נציגי ממשלה ודתות לתוניסיה לעצרת הזדהות בעקבות הפיגוע בו נהרגו 22 בני אדם. הנשיא: "אגן על היהודים" (בעולם)

הנשיא בפגישה עם מנכ"ל ועידת רבני אירופה (צילום: באדיבות המצלם)

"לא אחזיר את תוניסיה לימי שלטון דיקטטורה, אך אגן בנחישות על אזרחי המדינה ועל הקהילה היהודית ומוסדותיה. אני נרגש מהשתתפותכם ואעשה הכל לרווחתם ולשגשוגה של הקהילה היהודית". כך אמר נשיא תוניסיה, אל באג'י אל סבסי, למנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב משה לוין במפגש בארמון הנשיאות בתוניסיה.

הרב לוין שב אמש מתוניסיה לאחר השתתפותו בעצרת הזדהות וגינוי הטרור שהתקיימה בתוניס, בירת המדינה. הרב לוין, המשמש גם כרבה של הז'נדרמה הצרפתית וראש לשכת הרב הראשי לצרפת, עמד בראש משלחת נציגי דתות והממשל הצרפתי שהוזמנו על ידי נשיא תוניסיה.

לבקשתו צורף למשלחת אבישי חטיב, אחיו של יואב הי"ד מהרוגי הטבח במרכול הכשר בפאריז. המשלחת זכתה ליחס חם ולבבי ולאבטחה חסרת תקדים מצד שלטונות תוניסיה ואנשי ביטחון צרפתיים.

העצרת התקיימה במוזיאון הלאומי של תוניס הסמוך לפרלמנט בבירה, בו ביצעו מרצחי ארגון המדינה האסלמית דאע"ש לפני כעשרה ימים פיגוע בו נהרגו 22 בני אדם. כשלוש שנים קודם לכן אירע פיגוע התאבדות בסמוך לבית הכנסת באי ג'רבה שבמהלכו נהרגו 21 בני אדם.

בעצרת ההזדהות אמר הרב לוין כי הרבנים וחברי המשלחת מעבירים לעולם כולו מסר חד משמעי ולפיו "רצח חפים מפשע הנו איסור על פי כל הדתות וכל רצח שכזה, הגם שכביכול הרוצחים אומרים כי באו להגן על כבודו של בורא עולם, הנו פגיעה בו. העם היהודי בישראל ובעולם כולו נפגע מהטרור הרצחני הפוגע בכל מקום ומקום גם בבני לאומים ודתות אחרות. עלינו לגנותו בכל תוקף ולעמוד איתנים ברוחנו".

שרת התיירות של תוניסיה אמרה לאחר מכן במפגש בלשכתה כי היא ושרת הפנים יגיעו השנה להשתתף ביום 'יהדות טוניס' המתקיים מידי שנה באי ג'רבה.

בעקבות הידיעות על חילול קברו של רבי מסעוד רפאל אלפסי זיע"א, אמרה שרת התיירות כי משרדה, בתיאום עם שרת הפנים, ישקמו כל פגיעה וכי הממשלה תתגבר את האבטחה סביב בית העלמין והמוסדות היהודיים בתוניסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר