פרשת ריגול חמורה

הותר לפרסום: תושב הגולן חשוד בריגול אחר צה"ל

הותר לפרסום כי סודקי אל-מקת, ערבי-ישראלי תושב הגולן ששוחרר מהכלא רק לפני כשנתיים וחצי, נעצר בחשד שריגל והעביר מידע על צה"ל לגורמי ביון סוריים. אל-מקת נעצר לאחר חקירה ממושכת של המשטרה ושירות הביטחון הכללי. על פי החשד הוא העביר את המידע באמצעות האינטרנט (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
סודקי אל-מקת בבית המשפט (צילום: גיל נחושתן - "ידיעות אחרונות". וידאו: מתוך ynet)

פרשת ריגול חמורה: היום (שישי) הותר לפרסום כי סודקי אל-מקת (48) ערבי-ישראלי ממג'דל שמס, ששוחרר רק לפני כשנתיים וחצי מהכלא הישראלי, נעצר לאחרונה שוב, הפעם בחשד שריגל אחר צה"ל עבור גורמי מודיעין סוריים.

אל-מקת מואשם שהעביר חומרים מצולמים, דוחות ותצפיות על פעולות צה"ל ברמת הגולן לגורמי מודיעין סוריים. הבוקר, בתום חקירה של ימ"ר צפון במשטרה ושל השב"כ, הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בנצרת. הוא מואשם בריגול חמור, סיוע לאויב בעת מלחמה, תמיכה בארגון טרור, מגע עם סוכן חוץ ועוד שורה של עבירות ביטחוניות. יחד איתו נעצרו שני דרוזים נוספים מהגולן, פידא א-שאער ועאטף דרוויש.

חלק גדול מכתב האישום עדיין אסור לפרסום, אך כאמור, הפרטים העיקריים של הפרשה נחשפו היום והותרו לפרסום. אל-מקת נאסר לראשונה בשנת 1985 בגין פעילות חבלנית עוינת. הוא ריצה מאסר של 27 שנה בכלא ושוחרר בסוף 2012, לאחר ריצוי מלוא עונשו.

על פי המשטרה, מיד לאחר שחרורו הוא חזר לפעילות לאומנית, כאשר הפיץ דברי הסתה, וקידם פעילויות לאומניות ברמת הגולן וברשות הפלסטינית. מחקירת המשטרה והשב"כ עלה כי אל-מקת תיעד את פעילות צה"ל בגבול הצפון, אסף מידע בסיוע תושבים נוספים והעביר את המידע לגורמי מודיעין וממשל בסוריה. לדברי מערכת הביטחון, העברת המידע התבצעה באמצעות העלאת החומרים לאינטרנט.

על פי השב"כ, בחקירתו הודה אל-מקת שאסף מידע על פעילות צה"ל בגבול הצפון ופרסם את החומרים באינטרנט ובתכנית טלוויזיה סורית. כמו כן הוא הודה בקשר למדחת סאלח, איש ממשל סורי המוכר בקשריו לגורמי המודיעין במדינה.

אל-מקת אמר היום בבית המשפט: "שנים הייתי בכלא בישראל. אני רוצה לשלוח ברכות לעם הסורי, לחיילים שלנו ולמנהיג בשאר אסד". משרד החוץ הסורי אף שלח איגרת לאו"ם ולמועצת הביטחון בדרישה לשחרר את אל-מקת.

לאחרונה הוא תיעד בסרטונים מפגשים בין המורדים הסורים לכוחות צה"ל. לטענתו, ישראל משתפת פעולה עם ארגוני המורדים בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר