עיטור כבוד למוסלמי שארגן את ה"טבעת האנושית" סביב בית הכנסת בקופנהגן

מנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין, העניק אמש עיטור מיוחד לנידל אל ג'ברי, מוסלמי שארגן את טבעת ההזדהות סביב בית הכנסת בקופנהגן בו התרחש הפיגוע (חדשות, עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודיים באירופה', הרב מנחם מרגולין, העניק אמש (חמישי), עיטור מיוחד לתושב מוסלמי בקופנהגן, דנמרק, נידל אל ג'ברי, שארגן את "טבעת השלום האנושית" בהשתתפות של כ- 1000 דנים, שהקיפה את בית הכנסת הראשי בקופנהגן - כאות סולידריות עם הקהילה היהודית, בעקבות התקפת הטרור הרצחנית שבה נהרג המאבטח היהודי דן אוזן, בחודש שעבר.

אל ג'ברי ביקש לארגן את מפגן הסולידריות מייד לאחר התקפת הטרור הרצחנית בקופנהגן ב-15 בפברואר, אלא שהשלטונות שחששו כי האירוע לא יעבור בשלום לא אישרו את הבקשה. אבל הוא התעקש, ובדיוק חודש לאחר הפיגוע, אושר קיום המפגן.

בכירי האיחוד האירופי, ובראשם נציבי האיחוד האירופי לכלכלה, משפטים, מיסים וחינוך, סגן ראש ממשלת בלגיה ונציגים של יותר מ-20 מדינות אירופיות לקחו חלק בטקס המרגש שהתקיים במהלך טקס זיכרון לחללי הפיגועים בקופנהגן ונערך בבית איגוד הארגונים היהודיים באירופה, בבריסל. כו השתתף נשיא הקהילה היהודית בצרפת, יואל מרגי, שנשא נואם חריף.

הרב מנחם מרגולין שאירח את טקס הזיכרון אמר כי "ימי זכרון אינם נדירים לעם היהודי ולילדיו. חשוב לדעת כיצד להבטיח שההיסטוריה הזו לא תהיה חלק מהמציאות שלנו ומעתידנו. בזמן שהיהודים באירופה "מתרגלים" להתקפות על חופש הדת שלהם, לעולם לא נתרגל למנהיגים "שבעי הרצון", החושבים שהצהרות חזקות ככל שיהיו יכולות להרגיע אותנו." מרגולין חזר והדגיש את קריאתו למנהיגים האירופאים לחקות את הממשל האמריקני ולמנות אחראי מיוחד למעקב ומאבק באנטישמיות.

מרדכי אוזן, אביו השכול של המאבטח שנהרג דן אוזן, אמר כי "אפשר להביס את הרוע דרך החביבות האנושית בלבד. חביבות המצריכה אומץ. יש לי תקוה שנתעורר ונתחיל לעשות את מה שחיוני כדי לחזק את העולם הדמוקרטי ונבטיח יחדיו עתיד טוב וחזק יותר עבור ילדינו ואזרחינו."

נידל אל ג'ברי מקבל העיטור, הודה לרב מרגולין על היוזמה ואמר: "אתניות ודת אינם צריכים עוד להוות סיבה לפשעי שנאה, התקפות ורצח. תמצית האומץ הינה לא להשלים עם האנטישמיות, לדרוש שלום באופן נרחב, ולדבר בשם כל המיעוטים בחברה". הוא התייחס לסכסוך הישראלי - פלסטיני ואמר: "אם נתחיל להניע את הסכסוך מחוץ לישראל אזי השלום לא יגיע לישראל ולמזרח התיכון."

אלכסנדר דה קרו, סגן ראש ממשלת בלגיה, דיבר על כוחות אפלים המחפשים לחתור תחת ערכינו המשותפים, "לאף אחד מאלו אין מקום בבלגיה ובאירופה. היבשת האירופאית היוותה תמיד בית לאנשים עם אמונות שונות וצריכה להישאר כזו."

את הטקס הנחתה הגב' נחמה טאוויל, מנהלת הפרוייקים של המרכז הקהילתי היהודי באיחוד האירופאי EJCC. את תפילת קל מלא רחמים נשא הרב מענדי פבזנר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר