לפיד במכתב לכחלון: "אל תתן להם להכשיל אותך"

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד פרסם מכתב פומבי ליו"ר 'כולנו' משה כחלון, והביע תקווה כי לא יתקפל בפני הליכוד במהלך המו"מ. "אל תתן להם להכשיל אותך ולבגוד בקהל הבוחרים שלך" כתב לפיד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד (Gili Yaari/FLASH90)

"לא יצא לנו לדבר מאז הבחירות, אז קודם כל ברכות על ההישג וגם על המינוי הצפוי לשר האוצר" כותב לפיד במכתבו לשר האוצר המיועד משה כחלון. "אני לא אצטרף לממשלה הזו, אבל כמובן שאני עומד לרשותך לכל דבר ועניין. המדינה קודמת לכל והצלחתך היא הצלחת כולנו".

"בעולם מושלם, היו לך עכשיו כמה חודשים להתארגן ולהתכונן, אבל למרבה הצער המבחן הראשון שלך כבר כאן. אם באמת אכפת לך מכספם של האזרחים, ואם אתה באמת רוצה להביא שינוי, אתה מוכרח כבר היום להתייצב כחומה בצורה מול כל נסיון להרחיב את הממשלה מעל ל-18 שרים".

יגידו לך "עזוב, מדובר רק בכמה עשרות מיליוני שקלים", אבל כמי שקדם לך בתפקיד וישב על ספרי התקציב אני אומר לך שזהו שקר גס. מדובר במאות מיליונים שלהם תזדקק כדי לעזור לנכים, לקשישים, לקידום הרפורמות שאתה מאמין בהן".

"כל שר נוסף יהיה משקולת על התקציב ומשקולת על צווארך. מלבד תקציבו הישיר, כל שר נוסף הוא מנגנון שלם, מנופח ומסואב. כל שר נוסף הוא תקנים וג'ובים למקורבים. כל שר נוסף הוא אצבע בממשלה שצריך "לשמן" ולשחד אותה בתקציבים ובכספים ייעודיים".

"הסיבה היחידה שהם רוצים להגדיל את הממשלה, היא שזה נוח להם מבחינה קואליציונית, אבל שנינו יודעים שבהזדמנות זו הם גם בוחנים אותך. הם רוצים לדעת מה יכולת העמידה שלך מולם, כמה אתה נחוש להגן על האינטרס הציבורי והקופה הציבורית, האם אתה יודע להלחם, או שאפשר לכופף אותך כבר ביום הראשון?".

לפיד מוסיף וכותב לכחלון: "אני משוכנע שלא תתכופף ולא תתקפל. שר האוצר הוא האיש שצריך להשגיח שהכסף שלנו יילך למקומות הנכונים – לחינוך, לסיוע לחלשים, להורדת יוקר המחיה והדיור - ולא לתעלולי פוליטיקה. אל תתן להם להכשיל אותך עוד לפני שנכנסת למשרד, ולבגוד בקהל הבוחרים שלך עוד לפני שהתחלת לעבוד. תודיע להם שחוק בזה חוק, 18 שרים זה מספיק בהחלט, ושבאת לעבוד בשביל אזרחי ישראל, לא כדי שהם יוכלו לעשות פוליטיקה על הראש שלך ושלנו".

לפיד חותם את מכתבו באיחול אישי לכחלון: "שיהיה המון בהצלחה וחג שמח לך, לליאורה ולילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר