שרת החוץ של האיחוד האירופי:

"מעולם לא היינו קרובים כל כך להסכם גרעין עם איראן"

הדד ליין להגעה להסכם מסגרת בין המעצמות ואיראן יגיע לתוקפו ביום שלישי, ושרת החוץ של האיחוד האירופי טענה היום כי "מעולם לא היינו קרובים כל כך להסכם גרעין עם איראן". מנגד, גורמים בריטים טוענים כי הדרך להבנות מול האיראנים אינה קלה. שר החוץ האיראני: "אנו מסוגלים לפתור את כל הנושאים" (מדיני, עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ג'ון קרי משוחח עם יועצים בהפסקה בשיחות המו"מ (U.S. Department of State/flickr)

לקראת הסכם גרעין? המו"מ בין איראן והמעצמות הגדולות מתקרב לקראת תאריך הסיום שלו - יום שלישי הקרוב ה-31 למרץ, וגורמים שונים רומזים כי המגעים הולכים לקראת הסכם. שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני צייצה הערב (מוצ"ש) ברשת הטוויטר: "בדיוק הגעתי לשיחות עם איראן בלוזאן. מעולם לא היינו קרובים יותר להסכם", עם זאת היא הוסיפה כי "יש עדיין נקודות קריטיות לפתור".

כעת שוהים בז'נבה שלושת שרי החוץ האירופים ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, המחכים לנציגי סין ורוסיה. ההערכות הן כי אם הנציג הרוסי יגיע למקום יהיה מדובר ברמז לכך שהמשא ומתן אכן עומד לקראת סיומו והסכם בין המעצמות ואיראן בעניין הגרעין נמצא בפתח.

שיחות המשא ומתן (U.S. Department of State/flickr)

כחלק מהמגעים לקראת הסכם, שיגר נשיא איראן חסן רוחאני מכתב לנשיא האמריקני ברק אובמה, וקיים שיחות טלפון עם מנהיגי צרפת, בריטניה, סין ורוסיה. רוחאני צייץ בחשבון הטוויטר שלו מוקדם יותר כי במהלך שיחתו עם קנצלרית גרמניה זו אמרה לו כי היא רואה "חשיבות גדולה" בהגעה להסכם.

כאמור, הדד ליין להשלמת הסכם המסגרת בין איראן והמעצמות הוא יום שלישי הקרוב, עד אז ינסו הצדדים להגיע ל"הבנה מדינית" כלשהי. הסכם המסגרת צפוי לקבל תוכן בשלבים מאוחרים יותר. ביממה האחרונה מתדרכים גורמים אמריקנים ואיראנים על אופטימיות בצוותי המשא ומתן, אולם גורמים בריטים טוענים כי יהיה לא פשוט להגיע להסכם שכזה.

השרה האירופאית מצייצת (צילום מסך)

שר החוץ האיראני מוחמד זריף אמר היום לכתבים כשיצא מפגישות עם שרי החוץ של צרפת וגרמניה כי "אנחנו מסוגלים להתקדם ולפתור את כל הנושאים, אבל סנקציות ולחץ לא הולכים יחד עם הסכם". עם זאת, להערכת עיתונאים המסקרים את השיחות, זריף נשמע אופטימי באשר להמשך השיחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר