"יש מה לתקן ומה לשפר"

המו"מ הקואליציוני: "כוונת יהדות התורה היא להיטיב"

בעיתונות הכללית החלה ההסתה סביב דרישות המפלגות החרדיות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, אך עיתון "המודיע" מגדיר את מטרתם של המפלגות החרדיות והדרישות הלגיטימיות • "המשא ומתן הקואליציוני מנקודת הראות של 'יהדות התורה', כוונתו להיטיב. בכל התחומים יש מה לתקן ומה לשפר" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הח"כים משה גפני ויעקב ליצמן מגיעים לפגישת מו"מ (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: בעוד בעיתונות הכללית החלה כבר ההסתה סביב דרישות הציבור החרדי והמפלגות החרדיות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, בוחר עיתון "המודיע", בטאונה של תנועת 'אגודת ישראל', להגדיר בצורה מיטבית את מטרתם של המפלגות החרדיות במסגרת הדרישות הלגיטימיות מול נציגי הקואליציה.

תחת הכותרת, "אחריות ותכנים", נכתב הבוקר (ראשון) במאמר המערכת של העיתון כי "המשא ומתן הקואליציוני מנקודת הראות של 'יהדות התורה', כוונתו להיטיב. הן במישור הערכי-רוחני, שהוא העיקר - ובפרט לאחר כל מה שעוללה הממשלה הקודמת בחוסר אחריות בתחום הדתי והרוחני. והן בתחום התפקידים, דהיינו: חבריה מבקשים להחזיק בידם תפקידים שבהם הם הוכיחו את עצמם בעבר, כי השתמשו בהם ככלי שיקדם את טובת האזרח, מכל השכבות ובעיקר השכבות החלשות".

המאמר ב'המודיע' מדגיש כי "כל מי שיביט בלי דעות מוקדמות על התמונה, יראה שכך היא. ואמנם, ניתן למצוא סימוכין לדבר גם מנקודת ראות של כאלו שאינם נמנים על הציבור החרדי. אין רצון ללכת בגדולות מעבר לכוח ייצוגה של הסיעה; ומצד שני, אי אפשר לוותר על דברים מהותיים ליסודות היהדות, וליכולת הקיום של שומרי תורה ומצוות בארץ, דבר שלו כה התנכלו לא מעט גורמים בממשלה הקודמת".

"ובכל התחומים יש מה לתקן ומה לשפר", מבהירים ב'המודיע', "יש להשיב ככל שניתן את הגלגל אחורנית. לבסס מחדש יסודות שהיו מי שניסו לקעקע בכל הקשור והנוגע לחומת הדת והיהדות. יש להשיב את הגלגל אחורנית, בכל מעללי העושק שהופעלו נגד מגזרים שלמים באוכלוסיה, ומעללי העושק שיוחדו נגד הציבור החרדי. לקיים את הנאמר 'והשיב את הגזילה'".

בשלב זה מתייסחס המאמר לדרישות התפקידים של 'יהדות התורה': "וניתן גם לתקן הרבה באחריות התפקודית, הקשורה הן למשרד הבריאות, עליו היה מופקד בעבר יעקב ליצמן, שזכה לשבחים רבים, מקיר לקיר, על עבודתו ומסירותו; והן לוועדת הכספים, שבראשה עמד בעבר משה גפני, שהוכיח עצמו כמי שדואג לכלל הציבור במיומנות ובמקצועיות. כך גם יהיה בכל תפקיד נוסף על אלו, אותו תקבל הסיעה במסגרת הסיכומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר