איגוד האינטרנט יוזם מהלך לשחרור אלפי דומיינים ישראלים

איגוד האינטרנט הישראלי פותח במהלך לאיתור רושמי שמות מתחם (דומיינים) שנרשמו לפני שנת 1999. הפנייה לציבור תעשה גם באמצעות קמפיין פרסומי תחת הכותרת "LET MY CO.IL GO". מנהלת איגוד האינטרנט הישראלי, דינה באר: "מטרתנו היא להפוך את מרחב האינטרנט הישראלי לשוויוני" (חדשות, אינטרנט)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תמיד חלמת לרשום אתר אינטרנט על שמך ואמרו לך שהוא תפוס, למרות שבפועל אין אתר פעיל בכתובת? ייתכן שבתוך שנה מהיום תוכל לעשות זאת. איגוד האינטרנט הישראלי פותח היום (ראשון) במהלך לאיתור רושמי שמות מתחם (דומיינים) שנרשמו עד שנת 1999 ולא לפי כללי הרישום העדכניים. זאת על מנת לשחרר אלפי כתובות של אתרי אינטרנט עם סיומות ישראליות (il.) שאינן פעילות לשימוש הציבור הרחב, תוך שמירה על תחרות הוגנת בזירת הרישום המקומית.

כיום, במרשם השמות הלאומי רשומים כ-230,000 שמות מתחם ומתוכם כ-9000 שמות מתחם שנרשמו עד סוף 1998 על ידי מחב"א ואיגוד האינטרנט תחת כללי הרישום הישנים.

להבדיל מכללי הרישום העדכניים, עד שנת 1999 לא הגבילו את תקופת הרישום של שמות מתחם, כך שהמחזיקים בשמות אלה לא נדרשו לשלם דמי חידוש - בהעדר חובת חידוש, הזכויות עליהן אינן פוקעות ונמנע מהציבור לרשום מחדש את השמות המתחם. לכן, חלק ניכר משמות המתחם הללו כבר אינם פעילים ואינם משמשים את המחזיקים בהם. הפנייה לציבור תעשה גם באמצעות קמפיין פרסומי תחת הכותרת "LET MY CO.IL GO". אתר אינטרנט בכתובת www.1999.co.il יאפשר בדיקה אונליין של המתחמים.

שיתוף הציבור ואיתור הרושמים הוא למעשה השלב הראשון בהליך שנועד להסדיר את הרישום לפי הכללים העדכניים ושחרור שמות המתחם 'הנטושים'. במהלך 45 הימים הקרובים תישלח הודעה לרושמים הקוראת להם לעדכן את פרטיהם לצד בקשה להעביר את הערותיהם לנושא. כיוון שמדובר בהליך בירוקרטי מורכב, יוחלט בתום 45 יום כיצד לפעול בדיוק על מנת להשלים את המהלך בו יושוו תנאי הרישום לכלל הציבור.

מנהלת איגוד האינטרנט הישראלי, דינה באר, מסבירה על המהלך של איגוד האינטרנט: "מטרתנו היא להפוך את מרחב האינטרנט הישראלי לשוויוני מול כלל המשתמשים, הרישום לפני שנת 1999 נעשה באופן חד פעמי ונוהל על ידי מחב"א, בתקופה זו עוד לא ידעו בעולם מה יהיה עתיד האינטרנט".

"במהלך השנים קיבלנו פניות רבות של אנשים שתהו מדוע הם אינם יכולים לקבל לידיהם שמות רבים שלא נעשה בהם כל שימוש, וכמובן שגם שמות המתחם הפעילים הרשומים לפי הכללים הישנים מקבלים שירותים שאחרים משלמים עבורם. מדובר במבצע לוגיסטי מורכב מבחינה טכנית ומשפטית, שהאיגוד נושא בכל עלויותיו, והכנסותיו יופנו לקידום התשתיות האינטרנט בישראל. בסופו של ההליך גם יעמדו לרשות הציבור שמות מתחם אטרקטיביים שאינם בשימוש כעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר