מחאה באשדוד נגד מתחם קניות חדש המאפשר חילול שבת

גורמים חרדים באשדוד יוצאים למאבק במרכז המסחרי החדש "ביג פאשן", המאפשר לחנויות שבו לפתוח את שעריהן גם בשבת. חבר מועצה חרדי: "חילול שבת יוצר אי שוויון" (ארץ, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Doron Horowitz/Flash90)

גורמים חרדים בעיר אשדוד יוצאים למאבק נגד מתחם הקניות החדש בעיר "ביג פאשן", המאפשר לרוב בעלי החנויות בו לפתוח את שעריהן בשבת. בשיחה עם אתר ערוץ 7 אמר חבר המועצה המקומית אפרים וובר כי "מלבד חילול השבת מפרים בעלי החנויות ברגל גסה את חוק העזר העירוני ופוגעים באלה הבוחרים לשמור את קדושת השבת".

לדברי וובר, הנציגים החרדים יפגשו עם ראש העיר בנושא: "זימנו פגישה אצל ראש העיר להביע מחאתנו ולהעמידו על חומרת העניין בתקוה שיאכוף את חוק העזר העירוני נגד מפרי החוק המנסים להעשיר עצמם על חשבון קדושת השבת".

לדבריו, מחללי השבת "פוגעים על הדרך בסחר ההגון שהתנהל עד עתה בעיר כשהם יוצרים אי שוויון נגד אלו שבוחרים לכבד השבת ואת החוק. כולי תקווה שראש העיר אכן יתעשת ויפעל למיגור התופעה בהקדם".

מרכז ביג מסר בתגובה לאתר כי "מרכז הקניות ביג אינו מכתיב פתיחה בשבת ומאפשר לכל שוכר ושוכר להחליט על דרך עבודתו. למיטב ידיעתנו באשדוד קיים מרכז קניות גדול אשר גם בו קיימים עסקים הפועלים בשבתות. למיטב ידיעתנו קיבל מרכז זה את ברכת הרבנים מהטעם הפשוט שאין להעניש את העסקים ששומרים על קדושת השבת ולכן יש להבדיל בין עסק לעסק ולא להאשים את המרכז עצמו שמהווה רק אכסניה לשוכרים שפועלים כל אחד על פי מצפונו".

"חוק העזר מאפשר פתיחה של עסקי מזון ולכן לא יוכל המרכז למנוע פעילות. ביג איננה הכתובת לטענות אלו וכל עוד קיים מרכז אחר שבו קיימת פעילות בשבת הכתובת היא בוודאי לא בעלי המרכז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר