דיווח: המעצמות על סף הסכם גרעין עם איראן

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי שש המעצמות על סף הסכם עקרונות עם האיראנים בנוגע לתכנית הגרעין ועובדים כעת על הפרטים האחרונים והסופיים של ההסכם (חדשות, עולם)

השיחות בשוויץ (Andrew Nikhwai / U.S. Department of State / flickr)

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה אחר הצהריים (ראשון) כי שש המעצמות על סף הסכם עקרונות עם איראן בנוגע לתכניתה הגרעינית של האחרונה. על פי הדיווח, כעת מנסים הצדדים לפתור את הפרטים האחרונים בהסכם.

במידה וההסכם אכן ייחתם, מדובר באירוע היסטורי בו מדינות המערב חותמות על הסכם עם המדינה הנחשבת ל"מייצאת הטרור מספר 1 בעולם" עמה לא היה קשר ישיר למערב בעשרות השנים האחרונות.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שנוטל חלק מרכזי בשיחות הנערכות בז'נבה ביטל את חזרתו לארה"ב, שם היה אמור להשתתף באירוע חשוב מאוד לכבוד הסנאטור אדוארד קנדי, אבל בשל הנסיבות החליט להישאר בשיחות בשווייץ. קרי שירת עם קנדי במשך כ-25 שנה בסנאט והשניים חברים קרובים מאוד.

על פי ההערכות, ביטול החזרה של קרי לארה"ב לאירוע כזה מעידה כי השיחות עומדות ממש לקראת סיום וחתימה על ההסכם, ומשום כך החליט קרי להישאר בז'נבה.

מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההסכם המתגבש ואמר כי מדובר בסכנה לשלום העולם. "אחרי ציר ביירות-דמשק-בגדד, איראן מבצעת תנועת מלקחיים גם מדרום כדי להשתלט ולכבוש את המזרח התיכון כולו. הציר איראן-לוזאן-תימן מסוכן מאוד לאנושות וצריך לעצור אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר