צחוק גורם לאנשים להרגיש בנוח ולחשוף סודות

אומרים שהוא התרופה הטובה ביותר, אך כדי שתדעו - לפעמים הצחוק עלול לגרום דווקא לתוצאה רצויה פחות ותמצאו את עצמכם חושפים סודות אישיים בלי שהתכוונתם (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
צחוק צחוק, רק שימו לב עם מי אתם צוחקים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מחקר שפורסם בכתב העת Human Nature מצא כי צחוק גורם לאנשים להיפתח ולחשוף סודות אישיים על עצמם, גם בלי שהתכוונו.

במסגרת המחקר שנערך באוניברסיטת קולג' לונדון, פוצלו 122 סטודנטים לקבוצות קטנות של ארבעה אנשים. לכל קבוצה הוצגו שלושה קטעי וידאו בני 10 דקות שכל אחד מהם "מכניס" למצב רוח אחר. סרטון אחד הציג קטעי סטנד-אפ קומיים שנועד לחלץ פרצי צחוק רמים. סרטון שלישי נועד לעורר רגשות נעימים באמצעות הצגת נופים מרגיעים ובעלי חיים. ובסרטון השלישי צפו הסטודנטים בהדרכה של משחק גולף - תחושה ניטרלית.

למרות שבין הסטודנטים לא היה קשר קודם המחקר והם נבחרו באקראיות, הם צפו בסרטונים בקבוצות של ארבעה, מתוך הנחה שצחוק זה מדבק - מחקרים מוכיחים שאנשים מגחכים בקול רם פי 30 כאשר הם בסביבה חברתית.

החוקרים גילו כי לקבוצות שצפו בסרטוני הסטנד-אפ היו סיכויים גבוהים מאוד לחשוף פרטים אינטמיים על חייהם, לפעמים אף מביכים. לעומת סטודנטים שצפו רק בסרטונים שעוררו תחושות נעימות או ניטרליות, וכשניהלו שיחה עם חבריהם לקבוצה, חלקו איתם פרטים טריוויאליים רגילים.

מחברי המחקר משערים כי צחוק גורם לאנשים להרגיש רגועים ונינוחים יותר מול האנשים איתם הם מתקשרים ולהשפיע, באופן זמני, על נכונותם לחשוף מידע אישי מחייהם, נכתב במחקר.

המחקר הזה עשוי להסביר למה אנחנו נוטים לחשוב שהחברים הטובים שלנו הם אנשים מצחיקים. הצחוק שובר מחיצות והופך סתם שיחת סמול-טוק לשיחה כנה ואמיתית.

בנוסף, הצחוק מפיג מתחים, מאזן את רמת הסוכר בגוף ושומר על לחץ דם תקין ומערכת חיסונית חזקה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר