הרב מצגר ביקש לצאת לאירוע משפחתי בחו"ל, הפרקליטות נגד

בפרקליטות מתנגדים לבקשתו של הרב הראשי לישראל לשעבר רבי יונה מצגר לצאת מהארץ לאירוע משפחתי, בטענה כי הוא עשוי "לברוח מאימת הדין". בית משפט יקבל החלטה בנושא בקרוב (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב מצגר (צילום: רז זאב בליזובסקי)

פרקליטות המדינה הודיעה לעורכי הדין של הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר על התנגדותה לבקשתו לצאת לאירוע באירופה. כך דיווח היום (ראשון) ערוץ 2. לפי הדיווח, בפרקליטות הבהירו כי הם חוששים שהרב יימלט במהלך היציאה לחו"ל. בית המשפט עשוי להכריע בקרוב בנושא.

בחודש הקודם הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי החליטה על דעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, להעמיד לדין פלילי, בכפוף לשימוע, את הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר. לרב מצגר מיוחסות עבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

על פי החשד, במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן קיבל הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף (משוער) של כ-10 מיליון שקל, ומתוכם לקח לכיסו סך (משוער) של כ-7 מיליון שקל.

במרבית המקרים, כך לפי החשד, שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. בשל מערכת היחסים הקרובה בין השניים ובשל חלקו בביצוע העבירות, חילק לכאורה הרב מצגר את כספי העבירות, חלוקה אשר במסגרתה קיבל אייזנשטט עשרות אחוזים מכספי העבירות.

סנגוריו של הרב מצגר, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט הגיבו אז: "קיבלנו מהיועץ המשפטי לממשלה כתב חשדות נגד הרב יונה מצגר והזמנה לשימוע. הרב מצגר מכחיש את החשדות המיוחסים לו. לדברי הרב, הוא לא קיבל שוחד, לא באמצעות עד המדינה ולא באמצעות אחרים, ולא הלבין הון. את התייחסותנו לחשדות נגד הרב נטען במסגרת השימוע, שאליו הוזמנו, לאחר שנקבל לעיוננו את חומרי החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר