מתנדבי זק"א יצאו לאזור אסון ההתרסקות בצרפת

ימים אחדים לאחר התרסקות המטוס בצרפת המריאה משלחת מתנדבי זק"א לאזור האסון בכדי לסייע למחלצים בניסיון לאתר את ההרוג הישראלי ולהביאו לקבורה בישראל (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות זק"א)

ימים אחדים לאחר אסון התרסקות המטוס בצרפת המריאו לפנות בוקר (שני) משלחת מתנדבי זק"א לאזור האסון בכדי לסייע למחלצים בניסיון לאתר את ההרוג הישראלי בהתרסקות ולהביאו לקבורה בישראל.

חדר המצב של משרד החוץ ושגרירות ישראל בצרפת סייעו רבות בהכנת המשלחת, וכן ארגון היהודי הקונסיסטואר בצרפת טיפלו בכל נושא המשלחת בצרפת.

מתי גולדשטיין מפקד היחידה, אמר כי "מיום ההתרסקות של המטוס היינו בקשר רציף עם משפחת הנעדר וכן היינו מוכנים לצאת לזירת האסון כבר בשבוע שעבר אך לצערי היה עיכוב עם האישורים, הבוקר קיבלנו בקשה נוספת מהמשפחה וכן הצלחנו לקבל את כל האישורים הנדרשים. אנו נעשה את המקסימום באיתור הנעדר הישראלי".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א אמר כי "זק"א כארגון בינלאומי שהוכר על ידי האו"ם יכול לפעול במדינות זרות בכל נושא של איתור וחילוץ נעדרים ומתן סיוע בטיפול בכבוד המת. יש חשיבות רבה למשלחת. כולנו בתקווה שאכן הם יצליחו במשימה העיקרית ויביאו בשורה למשפחות הנעדר".

העיתון הגרמני "בילד" פרסם אתמול תמלול של קטע מתוך הקלטת הסאונד של הקופסה השחורה של טיסת ג'רמן ווינגס שהתרסקה בהרי האלפים בשבוע שעבר לאחר שהופל על ידי טייס המשנה אנדראס לוביץ.

על פי הפרסום בעיתון הגרמני, בהקלטה נשמע קברניט הטיסה פטריק סונדהיימר מנסה לפרוץ את דלת תא הטייס המשוריינת תוך כדי שהוא צועק לטייס המשנה "פתח את הדלת הארורה. למען השם, פתח את הדלת".

רגעים לפני ההתרסקות נשמעים 150 נוסעי מטוס זועקים על נפשם, לאחר שככל הנראה הבינו כי הם נמצאים רגעים לפני התרסקות המטוס, טייסה המשנה שותק ונושם עמוק, ואז נשמע הפיצוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר