איראן: "לא נסכים להוציא אורניום מועשר"

ראש צוות המשא ומתן האיראני לשיחות הגרעין בלוזאן אמר אמש כי בניגוד לדיווחים מדינתו לא תסכים להוציא משטחה אורניום מעושר. הבוקר הצדדים התכנסו לדיון 36 לפני הדד-ליין (עולם)

השיחות בלוזאן (Andrew Nikhwai / U.S. Department of State / flickr)

הסכם הגרעין: אחרי הדיווחים כי המעצמות קרובות להסכם עם איראן, האיראנים מנמיכים ציפיות. ראש צוות המשא ומתן האיראני לשיחות המתקיימות בלוזאן, עבאס אראקצ'י, הבהיר אמש (ראשון), כי בניגוד לדיווחים, איראן לא תסכים להוציא אל מחוץ לגבולותיה אורניום מועשר.

"איננו מתכוונים לשלוח אורניום מועשר אל מחוץ לגבולותנו, אבל יש דרכים נוספות ליצור אמון. שוחחנו ואנחנו קרובים לפתרון, אבל אין שום אפשרות לשלוח את המאגרים הללו לחו"ל", הבהיר אראקצ'י. לדבריו, הצדדים קרובים ליישוב המחלוקות, אך "נותרו שתיים-שלוש סוגיות במחלוקת".

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, אמר לרשת ABC, כי "הגיע הזמן שאיראן תתבטא בבהירות ותתחיל לפעול. אנחנו מנהלים משא ומתן יותר משנה. על איראן להוכיח לקהילה הבינלאומית את רצינותה".

הבוקר התכנסו הצדדים לדיון נוסף, מדובר בכ-36 שעות עד לדד-ליין שהוצב בכדי להגיע להסכם מסגרת.

אתמול, בפתח ישיבת הממשלה תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההסכם המתגבש: "אחרי ציר ביירות-דמשק-בגדד, איראן מבצעת תנועת מלקחיים גם מדרום כדי להשתלט ולכבוש את המזרח התיכון כולו. הציר איראן-לוזאן-תימן מסוכן מאוד לאנושות וצריך לעצור אותו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר