הותר לפרסום

נעצר ערבי תושב ירושלים שהצטרף לדאעש

הותר לפרסום כי השב"כ עצר ערבי ישראלי תושב ירושלים שהצטרף לארגון הטרור דאעש בסוריה לאחר שצפה בסרטונים. היום הוגש נגדו כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בירושלים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום מסך)
דאעש בירושלים: היום (שני), הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר בירושלים פעיל דאע"ש, בשם חליל עאדל חליל חליל, יליד 90' ותושב א-טור בירושלים.
חליל, בן 25 ותושב שכונת א-טור במזרח ירושלים, מחזיק בתעודת זהות כחולה, ונעצר בתחילת החודש. בחקירתו בשב"כ הוא מסר כי עבד ככוח עזר רפואי בבי"ח "איתנים", והודה כי כבר באוגוסט שנה שעברה, תכנן יחד עם חברו להצטרף לארגון דאעש בסוריה זאת בעקבות סרטונים של הארגון שראה באינטרנט.

עוד סיפר חליל כי כחלק מההכנות ליציאה להילחם בשורות דאעש בסוריה, הצטרף לאימוני כושר שנערכו במכון הכושר של האוניברסיטה העברית בהר הצופים.
לדבריו, טרם יציאתו מן הארץ סיפר לבני משפחתו ולממונים עליו בבית החולים בו עבד כי הוא מעוניין לקחת חופשה של מספר שבועות כדי לעלות לרגל למכה שבסעודיה, אך בפועל רכש כרטיס טיסה בכיוון אחד ליוון ומשם טס לאיסטנבול בתורכיה, וזאת במטרה להסתיר משרותי הביטחון בארץ את כוונתו להצטרף לדאעש.
בתחילת חודש ינואר השנה, הגיע חליל וחברו לאיסטנבול, שם יצרו קשר דרך האינטרנט עם פעיל דאעש, שהנחה אותם להגיע לדירת מסתור של הארגון בעיר אורפה שבדרום תורכיה, בסמוך לגבול הסורי. בדירה זו חברו מגוייסים נוספים של דאעש מכל רחבי העולם, בהם פעילים מבנגלדש ושני ערבים ישראלים. מדירת המפגש של דאעש חולקו המגוייסים לחוליות של 4-5 איש, והוברחו לסוריה ע"י מבריחים טורקיים הפועלים בשירות דאעש.

לאחר מספר שבועות שב חליל לישראל, וכמה שבועות אחר כך נעצר לחקירה בידי השב"כ.
היום הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירות של ניסיון לחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון למגע עם סוכן חוץ ועבירה של ניסיון יציאה שלא כדין.
בשב"כ מציינים כי מקרה זה ממחיש את האיום הביטחוני הטמון בהצטרפותם של ישראלים למעגל הלחימה בשורות דאעש, לאחר שנחשפו לתעמולה שמפיץ הארגון בעיקר ברשת אינטרנט. שובם של אלה לישראל, לאחר שצברו ידע וניסיון מעשי בפעילות טרור ובלחימה, מהווה סיכון משמעותי לביצוע פעילות טרור חמורה בתחומי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר