מה יש לשר בנט מגבנ"צ "עלמה" ונגד "תנובה"?

שר הכלכלה נפתלי בנט המליץ היום ל-400 אלף עוקביו בפייסבוק להפסיק לצרוך גבינה צהובה של "תנובה" ולהתחיל לצרוך את הגבינה הצהובה של "עלמה": "עכשיו תורכם" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

שר הכלכלה נפתלי בנט פרסם היום (שני) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו והמליץ לכ-400 אלף עוקביו בדף להפסיק לצרוך את הגבינה הצהובה של חברת "תנובה" ולהתחיל לצרוך את הגבינה הצהובה "עלמה".

בנט כתב: "עכשיו תורכם, הצרכנים, להוריד מחירים. אשתי עשתה קניות באינטרנט וצילמה עבורי את הפרשי מחיר גבינה צהובה "תנובה" מול גבינה צהובה דומה "עלמה"".

בנט צירף תמונה לדברים בו נראה פער המחירים הגדול בין הגבינות הצהובות. "המחיר ל-100 גרם של עלמה כמעט חצי (!) מתנובה באתר שבו קנתה" כתב בנט. "אזכיר לכם, ש"עלמה" היא גבינה צהובה כשרה המיובאת".

לדבריו, "עד לא מזמן אי אפשר היה לייבא, ואיפשרתי זאת לאחרונה, לאחר מאבק לא פשוט. היה כאן קרטל נוטה למונופול ופשוט שברנו אותו".

בנט הוסיף, "אנחנו בממשלה פתחנו תחרות; עכשיו תור הצרכנים להצביע. יש תחליף זול וטוב. טעמתי גבנ"צ עלמה, והיה בסדר גמור. אם ישראלים ימשיכו לקנות ביוקר, המחירים לא יירדו לעולם".

לסיום כתב בנט כי "בעקרון אני משתדל להעדיף תוצרת-ישראל, אבל רק כשהמחיר הוגן, כלומר עד 5%-10% יקר מהמחיר של ייבוא דומה. אני ממליץ לכולם לאמץ כלל זה. חג חירות שמח!".

כזכור, למרות שהיא חולשת באופן כמעט מוחלט על שוק הגבינה הצהובה בישראל, עם נתח של שוק של מעל ל-80 אחוזים(!), חברת "תנובה" מנסה למנוע מחברת "נטו" לשווק גבינה צהובה באריזה הדומה לשלה.

החברה הגישה בקשה לצו מניעה וכתב תביעה נגד "נטו" להפסקת שיווק הגבינה הצהובה שהשיקה בשבועות האחרונים, "עלמה", באריזתה הנוכחית.

לטענת "תנובה", אריזות הגבינה הצהובה של "נטו" דומות לאריזות הגבינה הצהובה שלה עד כדי הטעיית הצרכנים וכי בכך פוגעת "נטו" במוניטין שלה. ב"נטו" אמרו אז מנגד כי "נראה כי תנובה, מונופול בתחום הגבינות החצי קשות, אינה שבעת רצון מהתחרות שנפתחה לאחרונה בתחום זה, ומנסה בכל מחיר לשמר את אחיזתה כמונופול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר