חלון פתוח בלילה תורם לשינה טובה יותר

תפתחו חלון. מומחית וחוקרת סביבה קובעת כי לישון עם חלון פתוח תורם משמעותית לאיכות השינה, במיוחד בעונת האביב בה הרוח קרירה אך לא מקפיאה. ובקיץ? תדליקו מזגן (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
לישון עם חלון פתוח זה הלישון כמו תינוק החדש (צילום: shutterstock)

כדאי לנצל את עונת האביב, רגע לפני שהקיץ מגיע, ולפתוח את החלונות בבית, בעיקר בלילות. הסיבה לכך היא שבאקלים קריר יותר המוח מצליח להיסח מהר יותר לארץ החלומות, אומרת ד"ר נטלי דאוטוביץ', חוקרת סביבתית במכון הלאומי לשינה בארה"ב.

"אוויר צח מקרר את החדר, וחדר שינה קריר הוא מפתח להשגת שנת לילה טובה" אמרה דאוטוביץ' להאפינגטון פוסט, "בנוסף, אנחנו נוטים לקשר בין אוויר צח ותחושת רוגע, וכאשר אנו יותר רגועים ונינוחים, אנו יותר מנומנמים".

לפי ד"ר דאוטוביץ', ירידה בטמפרטורת הגוף גורמת לעייפות, וחדר שינה קריר מסייע להורדת טמפרטורת הגוף השולחת איתותים מהמוח לגוף שהגיע הזמן לכרית ושמיכה. הטמפרטורה האידאלית לשינה היא סביב 60-68 מעלות צלזיוס.

אם אתם גרים באזור רועש, תוכלו להיעזר באטמי אוזניים ובקיץ כדאי לדאוג למזגן או לפחות למאוורר. "לפעמים אנחנו לא מקשרים בין השינויים בעונות, שינויי הטמפרטורות והשינויים באיכות השינה שלנו" אומרת דאוטוביץ', "לכן הכי טוב זה ליצור סביבה נוחה וממוזגת שמסייעת למנוחה אופטימלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר