חיילים חרדים קיבלו שי מהקרן לידידות: "נגד הרב אלישיב"

חיילים חרדים המשרתים בשח"ר קיבלו מענק של 500 שקלים מהקרן לידידות וקרובי משפחה שלהם זועמים: "בסוכות כבר התלוננו נגד השי מהקרן, למה עדיין לא למדו את הלקח?" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיילים חרדים (צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולמים אין קשר לכתבה)

חיילים המשרתים בשח"ר (שילוב חרדים בצה"ל) קיבלו בשבוע האחרון שי לקראת חג הפסח בסכום של 500 שקלים מהקרן לידידות, נגדה התבטאו בעבר חלק מגדולי ישראל. מספר חיילים שקיבלו את השי טוענים כי הם נאלצים להימנע מלעשות בו שימוש, זאת "עקב האיסור הגורף של הרבנים גדולי הדור ליהנות מכספי הקרן".

השי מחולק לחיילים ככרטיס קניה אישי שניתן למימוש במספר חנויות, ובדף המצורף אליו כתוב: "חייל/ת יקר/ה, לכבוד חג הפסח הקרן לידידות וארגון ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF) מעניקים כרטיס ידידות לאלפי חיילים זכאים. התכנית מתבצעת בשיתוף האגודה למען החייל. כרטיס ידידות זה ישמש אותך לרכישת מוצרי ביגוד הנעלה ומזון בשווי של 500 ש"ח באלפי חנויות".

עוד נכתב כי "תכנית זו הינה חלק מתמיכתם ארוכת השנים של הקרן לידידות וידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) במדינת ישראל, בטחונה וחייליה. בהזדמנות זו אנו מבקשים להביע תמיכה והוקרה על תרומתך החשובה לצה"ל ולמדינת ישראל'.

יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות (צילום: פלאש 90)

הקרן לידידות נוסדה בשנת 1983 בפעילותו של מר יחיאל אקשטיין שמשמש גם כנשיא הקרן, במטרה לקרב בין יהודים לנוצרים. ארגוני צדקה וחסד גדולים המשתייכים למגזר החרדי ומנוהלים ע"י שומרי תורה ומצוות, שהעלו על שולחנם של גדולי ישראל את הצעת התמיכה מצד הקרן לידידות נתקלו בסירוב מוחלט.

מרן פוסק הדור הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל אף התבטא על הקרן ואמר כי: "איסור חמור לקחת כסף או שום הנאה בכל דרך שהיא מהקרן לידידות. גם מרן הראשל״צ הרב עובדיה יוסף הורה להוקיע אותם".

קרוב משפחה של חייל חרדי סיפר כי "נודע לנו שזו אינה הפעם הראשונה שמחלקים מכספי הקרן לידידות לחיילים. גם בחג הסוכות האחרון חולק השי כתרומת הקרן לידידות. בשעתו פנו מספר חיילים שהתנגדו לקבלת השי לגורמים בצה"ל וביקשו לקבל את השי לחג לא מכספי הקרן, צה"ל ניאות לאותם בודדים שהתלוננו והעניק להם בלבד את המלגה שלא מכספי הקרן".

"כנראה שבכל פעם הם יאלצו להיאבק על כך, וגם כשיצליחו זה יתבטא רק כלפי המתלוננים בלבד", אומר קרוב החייל. "זה לא מה שהובטח להם כשגוייסו לשח"ר, אם צה"ל מצהיר כי הוא מכבד את הצרכים החרדיים מדוע הם נאלצים שוב ושוב להתלונן, ומדוע לא מפנימים את המסר שהקרן לידידות לא יכולה לתמוך בהם כספית, ובמקום זאת נתקלים בציניות כשרק המתלוננים מקבלים כסף שלא מגיע מהקרן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר