למה בוטל יום חופש למטפלות בבני ברק?

המטפלות החרדיות המפעילות את המשפחתונים בבני ברק, זועמות על העירייה שלדבריהן ביטלה להן יום חופש בערב פסח. בעירייה טוענים שזו הוראה של משרד הכלכלה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר (שאטרסטוק)

המטפלות החרדיות בבני ברק נגד העירייה: בוועד העובדים של המשפחתונים המאוגדים, בארגון "כוח לעובדים" בבני ברק, טוענים כי ראש העיר חנוך זייברט, חזר בו מהחלטתו לתת חופש נוסף למטפלות בי"א בניסן.

יום החופש הזה נועד בכדי לתת למטפלות, המפעילות את המשפחתונים בביתן, אפשרות לנקות את הבית לקראת חג הפסח, אך כאמור החופש בוטל, לטענת המטפלות מכיוון שהופעל לחץ על זייברט.

יו"ר איגוד המשפחתונים, עליזה ידעי, אמרה ל"כיכר השבת": "אטימות משרד הכלכלה מוכרת לנו היטב, הם החליטו על שינוי לוח השנה מבלי להבין את המשמעות ההלכתית, אך חוסר העקביות של ראש העיר מזיקה למטפלות ולהורים - אנו מקבלות תלונות ממטפלות שאומרת איך נאכיל את הילדים? נמנענו מקניות למשפחתון בשל החג. מדוע נענשות המטפלות על מדיניות מבולבלת? מדוע נגזר עליהם לחפש פתרונות יצירתיים להכשרת הבית ולסכן את כשרותו במקביל להפעלת המשפחתון?", היא תוהה.

"משרד הכלכלה הודיע לנו שבכוונת ראש העיר לפצות את המטפלות ביום חופש בסוף השנה" אומרת נטלי מוקואס רכזת המשפחתונים בכוח לעובדים. לטענתה, "זו הבטחה מנותקת-לא מדובר במותרות. המטפלות זקוקות ליום החופש עכשיו - להכשרת הבית".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "העירייה ביקשה לאשר את יום י"א בניסן לחופשה למטפלות לא מפני שהחוק חייב זאת, אלא כיוון שבעבר הוחלף לוח החופשות מלוח כללי ללוח חרדי, כדי להתאימו למטפלות חרדיות, ובכך הן הפסידו מהחופשה, ובתמורה אושר להן יום י"א בניסן ליום חופשה".

עוד נמסר מהעירייה כי "הוברר, שלאחר שנודע לחלק מההורים לילדים במשפחתונים על כך, הם מבקשים למנוע את יום החופשה הנוסף, כמובן, בגלל שזה לא נוח להם, ובעקבות זאת הם פנו למשרד הכלכלה שהתנגד חד- משמעית לכך, ותבע מהעירייה, בהתאם לסמכויות שבידו, שלא לאשר את יום החופשה, ומשום כך לעירייה לא היה מנוס אלא להודיע על ביטול יום החופשה הנוסף".

"יש לזכור, כי התשלום למטפלות מבוסס על תשלומי הורים וסבסוד ממשרד הכלכלה שמועבר למטפלות באמצעות העיריות. משום כך, חותם משרד הכלכלה עם העיריות על חוזה הפעלה, שבמסגרתו לוח-העבודה נקבע ע"י משרד הכלכלה ואין לעיריות דרך חוקית להפר את החוזה עליו הן חתומות עם משרד הכלכלה. בד בבד, תחפש העירייה, אם יתאפשר, כמובן, במסגרת החוקית, למצוא יום חלופי לחופשה", הוסיפו בעירייה.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "טרם פתיחת שנת הלימודים, מפורסם לוח החופשות לכל השנה, והוא המחייב את המטפלות ולא ניתן לשינויים, שכן על בסיס לוח זה, מתכננים ההורים את מועדי עבודתם. לא יתכן כי כשבועיים לפני חג הפסח עולה טענה לגבי מועד החופשה, בעוד שניתן היה להעלות הנושא טרם פתיחת השנה. בלוח זמנים זה, אין להורים כל יכולת להתמודד עם שינויים.

"לאורך כל השנים האחרונות, ניתנו למטפלות 2 ימי חופשה לפני חג הפסח. ימים אלה הורחבו רק במידה שאחד מהם חל ביום השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר