משכורת עתק ו-3 ימי עבודה: התנאים הטובים של הח"כים

היום יושבעו חברי הכנסת ה-20, ורגע לפני בדקנו כמה בדיוק הם מרוויחים, כמה זמן הם עובדים, ומה הם התנאים הנלווים לתפקיד שאנשים רבים נלחמים עליו (חדשות, מעניין)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(מרים אלסטר - פלאש90)

הכנסת ה-20:: אחרי מערכת בחירות סוערת במיוחד, יושבעו היום חברי הכנסת ה-20. בשביל לא מעט, הוא ליתר דיוק, 39, תהיה הכהונה הראשונה. רגע לפני, בדקנו כמה הם ירוויחו בכל חודש ומה הם התנאים הנלווים.

חברי הכנסת נהנים משכר חודשי של 39,562 שקל לחודש, עליה של 675 שקלים מהמשכורת ששולמה בשלהי הכנסת היוצאת. ההעלאה היא בעקבות העדכון האוטומטי בשכר הח"כי, לפי אחוז ההעלאה של השכר הממוצע במשק, שעלה בשנת 2014 ב-1.9%.

בניגוד למקומות עבודה בסקטורים אחרים במשק הישראלי, חברי הכנסת נהנים משבוע עבודה רשמי של שלושה ימים בלבד, שבהם מתכנסים מליאת הכנסת וועדותיה באופן שוטף. הכנסת יוצאת גם לפגרות קבועות, כלומר חופשה בתשלום - ארבעה חודשים בשנה.

חברי הכנסת זוכים ללשכה במשכן הכנסת וכן אפשרות לשכור לשכה חוץ-פרלמנטרית, לטובת הקשר עם הציבור. בכנסת הקודמת החמירה הכנסת את הנהלים בעקבות חריגות של כמה מחברי הכנסת.

כל אחד מחברי הכנסת זכאי לתקציב שנתי של 49 אלף שקל לטובת הקשר עם הבוחר, שכפי שמתברר כל פעם בדו"ח ההוצאות, הכסף מתבזבז על הרבה דברים שבין לבין הבוחר הקשר מקרי. חבר כנסת שיבחר לשכור לשכה חוץ פרלמנטרית יזכה לתוספת שנתית של 19 אלף שקל.

כמו כן, הם יכולים להשתמש בעודפים של עד 12 אלף שקל מהתקציב של הקשר עם הבוחר. הם יכולים להשתמש בזה למטרות שונות כמו קניית ציוד משרדי ולימוד שפות.

במהלך כהונתם, הם זוכים לשני עוזרים פרלמנטריים צמודים ומרכב בליסנג ודלק, תשלום עבור שיחות בטלפון הנייח והסלולרי וכן עיתונים יומיים. עוד הם זכאים ללינה במלון בירושלים פעמיים בשבוע, כל זאת כמבון על חשבון משלם המסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר