השבעת הח"כים

120 חברי הכנסת הושבעו: "הדמוקרטיה שלנו חזקה"

שבועיים בדיוק לאחר הבחירות, הכנסת ה-20 התכנסה הצהריים כאשר 120 חברי הכנסת שנבחרו, בהם 39 חברי הכנסת החדשים, הושבעו אמונים למדינת ישראל • נשיא המדינה ראובן ריבלין: "זכרו את כבוד החרות והאחריות שבהכרעה. אינכם מכריעים רק עבור מי שבחר בכם; אתם מכריעים עבור כלל הציבור" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בניסן תשע"ה | 31.03.15
ראשי הסיעות בתמונה המסורתית. לפיד נעדר (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בחירות 2015 • השבעת הכנסת: שבועיים בדיוק לאחר הבחירות, הכנסת ה-20 התכנסה הצהריים (שלישי) כאשר 120 חברי הכנסת שנבחרו בהם 39 חברי הכנסת החדשים, הושבעו אמונים למדינת ישראל. כיכר השבת העביר את ההשבעה בשידור חי.

הישיבה החגיגית החלה בשעה 16:00, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ובהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור. ותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ, ינהל את הישיבה בפועל עד לבחירת יו"ר כנסת קבוע לכנסת ה-20.

צפו בהשבעת הח"כים החרדים (ערוץ הכנסת)

הנשיא ראובן ריבלין אמר בנאומו במשכן: "ב"יום הבוחר" האחרון, הוכיחה שוב הדמוקרטיה הישראלית שהיא חזקה, בועטת ובלתי צפויה. בכרמיאל ובנצרת, בבני ברק ובתל אביב, באריאל ובכוכב יאיר, בנחל עז, ברהט, בנתיבות, בירושלים ובארץ כולה; יצאו מיליוני אזרחים ואזרחיות להרכיב את הפסיפס הישראלי של הכנסת העשרים. ביום דין הבוחר, הם קבעו מי ינוח ומי ינוע, מי ישפל ומי ירום. גזר דינם הוא שעיצב את פני הכנסת הזאת ומכוחה, את פניה ועתידה של מדינת ישראל לשנים הבאות".

הוא פנה לח"כים: "בעוד זמן קצר, תישבעו אמונים לכנסת ישראל. נבחרתם, על מנת להכריע. עם זאת, זכרו את כבוד החרות והאחריות שבהכרעה. אינכם מכריעים רק עבור מי שבחרו בכם; אתם מכריעים עבור כלל הצבור בישראל. הנף יד שלכם מעצב היסטוריה, חורץ וקובע את גורלו ועתידו של העם הזה".

"בבית הזה, נחתמו הסכמי שלום, ושביתת נשק, בהכרעותיו נקרעו רבבות אזרחים מבתיהם, נגזרו גזרות, ונחקקו חוקים, שעיצבו את חובותינו, את זכויותינו, ואת דמותנו כעם. חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, חוק חינוך חובה, חוק בריאות ממלכתי; בידיכם נתונה האפשרות, לחוקק חוקה, למדינת ישראל. האחריות הכבדה הזאת, מונחת על כתפי האופוזיציה והקואליציה כאחת. אתם, כולכם, עכשיו, מאה ועשרים מנהיגי העם ודיניו".

"חכמי ישראל אמרו: "לעולם יראה הדין עצמו, כאילו חרב מונחת לו על צווארו; וידע, את מה הוא דן, ולפני מי הוא דן, ומי עתיד להיפרע ממנו, אם נטה מקו האמת." בשם העם בישראל, אני מתפלל, שתשרה ביניכם רעות ואחווה, ושיתקבלו הכרעותיכם בעוז, תבונה וענווה. היו ברוכים".

ותיק חברי הכנסת ויו"ר הכנסת בפועל ח"כ עמיר פרץ אמר בנאומו: "הדמוקרטיה הישראלית אינה מסיתה, אינה מגנה, אינה מתנגדת לאלה המתייחסים אליה ברצינות ומאמינים כי היא כלי לשנות את חייהם. היא אינה מגנה, אלא מכבדת, המוני קיבוצניקים שמגיעים לחדרי האוכל חדורי אידיאולוגיה להצביע בהמוניהם".

"היא אינה מגנה, אלא מכבדת, מתנחלים שמתייצבים כאיש אחד בקלפיות חדורי להט אידיאולוגי להצביע בהמוניהם. היא אינה מגנה, אלא מכבדת, אלפי חרדים חדורי אמונה, שנוהרים לקלפיות להצביע בהמוניהם. היא גם אינה מגנה, אלא מכבדת, אזרחים ערבים שנוהרים לקלפיות חדורי אמונה ואידאולוגיה להצביע בהמוניהם. אלה וגם אלה בניה האהובים ,הרצויים והמוערכים של הדמוקרטיה הישראלית".

"לאחרונה נחשפנו לאירועים קיצוניים מכל עבר, אירועים קיצוניים של אלימות נגד אמנים המביעים את דעתם, ואירועים קיצוניים בדמות אמירות פוגעניות של פרופסורים, אמנים ואנשי רוח, ואינני יודע איזה מעשה נבלה שפל יותר. האם שפלותו של איש הזרוע המפעיל אלימות של עבריינים, או שמא שפלותו של איש הרוח המבזה אחרים ללא כל מעצורים".

"אני פונה מעל דוכן זה לאחריות לאומית של כל אזרח ואזרח. אנא החזירו את חרבות השנאה והזעם אל נדניהן, בואו ניתן להן את ההזדמנות להפוך לאיתים ולמזמרות, כי ילדנו כולנו, הגדלים כאן, חילונים ודתיים, מזרחיים ואשכנזים, ערבים ויהודים, יודעים היטב כי לא על אמנות הכידון והחרב יבנה עתידם אלא על אמנות התעשייה המתפתחת, החקלאות הפורחת, המחשב והמקלדת".

39 חברי כנסת חדשים נבחרו לכנסת ה-20, כמעט שליש ממספר הח"כים. במפלגת 'הליכוד' יש 11 חברי כנסת חדשים, במפלגת 'המחנה הציוני' יש 9 חדשים, במפלגת 'כולנו' - למעט היו"ר משה כחלון, כל יתר החברים - תשעה במספר, הם חברי כנסת חדשים. ברשימה המשותפת יש 6 חדשים. ב'בית היהודי' יש שני חברי כנסת חדשים, ב'יש עתיד' וב'ישראל ביתנו' יש ח"כ אחד חדש בכל רשימה.

בכנסת ה-20 יכהנו 29 חברות כנסת, וכן ישובו לזירה הפוליטית ח"כים חדשים ישנים שלא כיהנו בכנסת ה-19, בהם בני בגין, משה כחלון, אבי דיכטר, איוב קרא ויואל חסון.

בכנסת החדשה יכהנו אח ואחות בשתי מפלגות שונות. מדובר בז'קי לוי ממפלגת 'הליכוד' ואורלי לוי-אבוקסיס ממפלגת 'ישראל ביתנו', ילדיו של שר החוץ לשעבר דוד לוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר