מכתב נדיר

במה עסק הגר"ח קנייבסקי רגע לפני שאושפז? • מיוחד

בעולם היהודי עוקבים בדאגה אחר אשפוזו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, מקורביו מעדכנים כי הבוקר חל שיפור במצבו • ל'כיכר השבת' נודע כי רגע לפני שאושפז, חתם הגר"ח על מכתב נלהב לכבוד יום היארצייט של הבחור חיים מרדכי לוין ז"ל • "הכרתי אותו מיום היוולדו והוא היה נחמד מאוד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן רבי חיים קנייבסקי, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

בעולם היהודי עוקבים בדאגה אחר אשפוזו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שאמש (שלישי) פונה לבית החולים 'מעייני הישועה' בבני-ברק לצורך בדיקות מקיפות לאחר שלא חש בטוב כשסבל מחלושה וחום גבוה, ובסיומן הוחלט לאשפזו להמשך מעקב.

הבוקר, מדווחים מקורביו של מרן רבי חיים קנייבסקי כי חל שיפור במצבו הרפואי ומביעים את התקווה כי כבר בשעות הקרובות יוכל להשתחרר בחזרה לביתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי שעות לפני שאושפז כתב מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי מכתב נדיר לכבוד יום היארצייט של מקורבו הבחור החשוב בעל הייסורים חיים מרדכי לוין ז"ל, לכבוד מעמד סיום הש"ס שנערך לזכרו במלאות שנה לפטירתו.

במכתב החריג והמיוחד מתבטא מרן במילים מליציות על הבחור שהיה מתלמידיו הנאמנים אותו הוא מתאר: "ידידי ורב חביבי הבה"ח חיימקה לוין זצ"ל שהכרתי אותו מיום היוולדו והוא היה נחמד מאוד במידותיו התרומיות שהאיר פניו לכל אדם בכל המצבים הקשים והייסורים המרים שעברו עליו ואהב מאוד את התורה הקדושה וגם היה בא אלינו תמיד בשבתות".

"גם זכות גדולה מאוד היתה לאביו הגאון וכל משפחתו שליט"א שטפלו בו במסירות אין קץ שאין לתאר - בנשמה זכה זו, ועתה ידידיו למדו במשך השנה את כל הש"ס ועומדים לסיים וודאי זה לעילוי נשמתו הזכה והטהורה ונזכה כולנו שזכותו וזכות כל המצוות שהתעסקו סביבו כל הימים תעמוד לנו ונגאל בקרוב גאולה שלימה", לשון מכתבו של מרן הגר"ח.

העליה לציון התקיימה בבית העלמין סגולה בקבר אשר הפך בשנה האחרונה, לאבן שואבת, כאשר המקום נחשב למקום מסוגל לקבלת התפילות כפי שאמר מרן הגר"ח קנייבסקי ש"ראוי הוא רבי חיים מרדכי בברכותיו".

לאח"ר מכן נערך סיום הש"ס לזכרו שנלמד ע"י ידידיו ומוקיריו באולם באר מרים. מרן הגר"ח קנייבסקי שחפץ מאוד להשתתף בסיום אך עקב שלא חש בטוב ואושפז בבית החולים כתב כאמור מכתב נדיר באורכו ובו תוארים נכבדים.

בסיום הש"ס נשאו דברים: הגרמ"צ ברלין, אביו הגרא"ד לוין, הגר"י שוורץ, רב השחיטה בשארית ישראל הגרמ"א שוורץ ממקורבי מרן הגר"ח קנייבסקי כובד להקריא את מכתבו של מרן.

במהלך הסיום הוחלט על-ידי ידידיו על תחילת כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו בקרוב, ספר התורה ייכנס לישיבת רבינו חיים עוזר שם שקד על לימודו במסירות נפש של ממש במשך עשרים שנה יומם ולילה.

בהיכלי הישיבות ובעולם התורה נישאות תפילות נרגשות ואמירת פרקי תהילים לרפואת רבי שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הבה"ח חיים מרדכי לוין ז"ל
מכתבו של הגר"ח קנייבסקי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר