מהיום: תאגידי מים לא יכולו לנתק לחייבים ללא אישור מיוחד

מהיום נכנסת לפועל תקנה חדשה, ולפיה תאגידי המים לא יוכלו לנתק את אספקת המים לחייבים ללא אישור מיוחד שיתקבל רק לאחר דיון בוועדה אליה יזומן החייב (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

הצדק נעשה: החל מהיום (רביעי), תאגידי המים לא יוכלו לנתק את אספקת המים לחייבים, ללא היתר מיוחד מרשום המים וזאת לפי הכללים שקבעה הכנסת היוצאת.

השינוי במדיניות, התאפשר לאחר שנה של דיונים, שבסופם קיבלה רשות המסים החלטה ולפיה תוקם ועדה שתכריע האם אפשר לנתק את המים לאדם החייב כסף לתאגיד המים העירוני. הוועדה תזמין את הלקוח במידת הצורך, בכדי שיסביר את הסיבה לאי התשלום. הלקוח יוכל להשיב גם בכתב.

ביוזמת הוועדה, החל מ־31 במארס 2016, שנה מכניסת הכללים לתוקף, תחויב הוועדה לאפשר לכל צרכן להופיע בפניה.

עו"ד טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח, אמרה כי "בשנים האחרונות שבנו והתרענו על האבסורד, שגורם לכך שאנשים נאלצים לחיות ימים ושבועות בלי מים, רק בשל עוני. אני מברכת על כך שהגורמים האחראיים ברשות המים הבינו שדרוש תיקון רציני".

"אני מודה לחברי הכנסת אבישי ברוורמן, איציק שמולי, איתן כבל ואחרים, שהתגייסו כדי לקדם שינוי חיוני. תשלומי המים עדיין יקרים מדי, ומשק המים עדיין לוקה בבעיות קשות, אבל החל ממחר, יש לקוות, שאלפי אנשים החיים בעוני יינצלו מהמצוקה והבושה שגורם ניתוק המים עקב חובות", הוסיפה ניר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר