משלוח מיוחד: כך הועברו מצות ליהודי רוסיה ואוקראינה

בשל מלחמת האזרחים בסוריה, נערך השנה מבצע לוגיסטי מורכב, שהעביר ליהודים במדינה מצות ומצרכי מזון דרך ארצות הברית. גם למזרח אוקראינה הגיע משלוח מיוחד (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יונתן סינדל - פלאש90)

מצות תחת מתקפה: חג הפסח הקרב מביא את כולנו לרכוש קילוגרמים של מצות כשרות לפסח, המחיר אמנם יקר ועדיין המצה בהישג יד, אבל ישנם יהודים ברחבי העולם, שהשגת מצה כשרה כרוכה אצלם בפעולה מורכבת.

מלחמת האזרחים בסוריה שממשיכה לגבות עשרות קורבנות מידי יום, אך למרות זאת מעט היהודים שנשארו להתגורר בדמשק, מנסים בימות השנה ובמיוחד בימים אלה לשמור על אורח חייהם, מסורתם ומנהגיהם - גם במחיר של סכנת חיים.

בימים אלו במאמץ כמעט בלתי אפשרי, בו נטלו חלק לא מעט בכירים בהם רבה של טורקיה, הרב יצחק חליבה וגורמים דיפלומטיים נוספים, הועברו ליהודי הבירה הסורית ציוד רב ומצות לקראת חג הפסח - זאת על מנת שיוכלו לקיים את מצוות החג כהלכתו.

מדובר בעשרות קילוגרמים של מצות, יין, קמח מצה ושלל מוצרים נוספים, שהועברו הפעם דרך ארצות הברית ולא כמו אשתקד מהגבול הטורקי.

במקביל, מבצע דומה התרחש השנה לראשונה באוקראינה כאשר הועברו גם עשרות קילוגרמים של מצות ויין אל מזרח אוקראינה, ששם מתנהלת מלחמת אזרחים עקובה מדם שגבתה מתחילתה לא מעט הרוגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר