רומז לאיראן?

מפקד חיל האוויר: "אפשר עדיין לתקוף את האויב במכת פתע"

האלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר, התייחס אמש לאיומים האסטרטגים על ישראל ולעליונות האווירית של צה"ל. הוא הוסיף כי מטרת חיזבאללה לתקוף את בסיסי חיל האוויר (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אמיר אשל (אתר צה"ל)

בימים האחרונים מרבים קצינים בכירים בצה"ל, להתבטאות בפומבי בנושאי האיומים האסטרטגים נגד מדינת ישרא, מכל החזיתות. הפעם היה זה מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל, שטען כי האפשרות לתקוף את האויב במכת פתע מקדימה עדיין אפשרית, זאת ברמיזה עבה לאיראן אך מבלי שיזכיר את שמה במפורש.

בכנס שנערך במכון כנרת על שם עו"ד דן שומרון בבית בן גוריון בתל אביב, אמר האלף כי מאז קום המדינה חלו לא מעט שינויים בחיל האוויר אך בניגוד לתקופת ההתחלה, היום אנחנו חזקים משמעותית. "מדינת ישראל, בניגוד לתקופה ההיא, נתפשת כחזקה. הפעולות הצבאיות של ישראל נדרשות ללגיטימציה בינלאומית. פעולה כזו, בהפתעה - האם היא משיגה את הלגיטימציה? אני חושב שזה שינוי משמעותי. אז היינו החלש. היום אנחנו במקום אחר", אמר.

האלוף המשיך ואמר כי אם מתעלמים לרגע מסוגית הנשק הבלתי-קונבנציונלי אז "האויב, ביחס לששת הימים, השתנה דרמטית. אני לא חושב שאנחנו חונים בנקודה של איום קיומי".

לדבריו, האויב הצליח להגביר את יכולותיו כנגד ישראל "מאז, נבנו סוללות טילי קרקע-אוויר שנועדו למנוע את ההישג הזה. הן חיות, קיימות ונושמות, 24/7, ומחכות שמישהו יגיע. וכדי להגיע למטרות, אתה חייב לצלוח את הדבר הזה לא בהכרח באופן פיזי אבל זה בהחלט אתגר: לתקוף את המטרות ולצלוח את כל מה שמגן עליהן".

בסיום דבריו אמר מפקד חיל האוויר כי ארגון הטרור חיזבאללה מציב לעצמו מטרה אחת ברורה והיא לתקוף את בסיסי חיל האוויר ברגע שרק הם יוכלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר