הזיגזג של צה"ל בחברון

לפני כשנתיים צה"ל ביצע הפרדה בין יהודים לערבים בדרך הראשית המובילה למערת המכפלה, הנוהל בוטל ולפני כחודשיים שוב חזר, אלא שהבוקר הוחלט לבטלו שוב (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

צה"ל מזגזג בחברון: לפני כשנתיים צה"ל החל לנהוג בהפרדה בין יהודים לערבים בדרך הראשית המובילה למערת המכפלה בחברון, הנוהל בוטל ולפני כחודשיים שוב חזר, אלא שהבוקר (חמישי) הוחלט לבטלו שוב וזאת לאחר שנמתחה ביקורת נוקבת בנושא.

ההחלטה לבטל את נוהל ההפרדה על בסיס אתני בחברון, התקבלה לאחר פניית ynet, והבוקר כאמור יהודים וערבים יכולים לנוע בדרך הראשית ללא כל הפרדה.

הסיפור החל לפני כשנתיים, אז פורסם תיעוד וידאו בו נראו חיילי צה"ל מונעים מפלסטינים ללכת ברחוב הראשי של שכונת א-סלאימה המוביל למערת המכפלה. הצבא אסר על פלסטינים לעבור בחלקו המרכזי והסלול של הרחוב והפנה אותם לדרך צרה ומשובשת. אחרי ביקורת, צה"ל ביטל את ההחלטה, בחודשיים האחרונים היא שוב חזרה והיום בוטלה.

בתיעוד שפורסם היום, נראה פלסטיני העוסק כתחקירן של ארגון השמאל הקיצוני "בצלם", מנסה לעבור במסלול המדובר, אולם שוטר מג"ב ושוטרת, אסרו עליו להתקדם בצעידתו בשל האיסור המוחלט בנושא. השוטרת הסבירה לתחקירן כי "מפה עוברים רק יהודים" וכשנשאלה על ידו מדוע, היא השיבה "הקפטן החליט. כאן יהודים, רק יהודים ושם רק מוסלמים".

כעת עם ביטול האיסור, כוחות הביטחון יאפשרו להולכי רגל ורוכבי אופניים ורכבים פלסטינים לעבור ברחוב. לאור הזיג-זג בשנתיים האחרונות בנושא, לא ברור כמה זמן תחזיק ההחלטה שהתקבלה היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר