הותר לפרסום

חייל צה"ל מואשם בריגול לטובת סוריה וסיוע לאויב

הותר לפרסום כי לבית הדין הצבאי במחוז מרכז, הוגש כתב אישום נגד רב"ט הילאל חלב, תושב דליית אל כרמל, שריגל לטובת סוריה והעביר מידע מסווג • חטיב מואשם בעבירות של העברת ידיעה סודית ועזרה לאויב • הוא העביר את המידע לסודקי אל-מקת, שנגדו הוגש כתב אישום ביום שישי (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Hamad Almakt/Flash90)

היום (חמישי), הותר לפרסום כי הוגש כתב אישום לבית הדין הצבאי במחוז מרכז, נגד רב"ט הילאל חלב תושב דליית אל כרמלף שריגל לטובת סוריה והעביר מידע מסווג, בעבירות של העברת ידיעה סודית ועזרה לאויב. הוא העביר את המידע לסודקי אל-מקת, שנגדו הוגש כתב אישום ביום שישי.

על-פי כתב האישום, בתאריכים 16.02.15 ו-17.02.15, העביר הנאשם מידע מסווג, אשר עלול לפגוע בביטחון המדינה, אודות פעילות צה"ל בגבול ישראל-סוריה. הנאשם העביר את המידע לאל-מקת בעודו משרת כחלק מכוח האבטחה לפעילות זו.

עוד בנושא: הותר לפרסום: תושב הגולן חשוד בריגול אחר צה"ל.

נגד אל-מקת, שקיבל את הידיעות, הוגש כתב אישום לפני ימים אחדים בבית המשפט המחוזי בנצרת, בגין שורה של עבירות ביטחוניות, ובכללן ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ. על-פי כתב האישום, הוא העביר את המידע שקיבל מהנאשם לגורמי ממשל ומודיעין בסוריה.

החייל הנאשם נעצר ב-2 בפברואר 2015, על-ידי שירות הביטחון הכללי והימל"ם. בעת הגשת כתב האישום ובהתאם לבקשת התביעה, הורה בית הדין הצבאי המחוזי על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו והטיל צו איסור פרסום על פרטיה המסווגים של הפרשה.

הגשת כתב האישום התאפשרה לאחר חקירה מאומצת של שירות הביטחון הכללי, היחידה המרכזית של המשטרה הצבאית החוקרת לחקירות מיוחדות (הימל"ם) ומשטרת ישראל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר