6 חודשי עבודות שירות לאלחנן אסתרוביץ' שהשחית ב'יד ושם'

בית המשפט השלום בירושלים גזר 6 חודשי עבודות שירות על אלחנן אסתרוביץ' שהורשע בריסוס גרפיטי והשחתת אנדרטאות ביד ושם, בגבעת התחמושת ובשריפת הדגל (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(פלאש90)

שלוש שנים אחרי שהוגש כתב אישום נגדו, בית המשפט השלום בירושלים גזר היום (חמישי), שישה חודשי עבודות שירות על אלחנן אסתרוביץ', חרדי בן 31 מירושלים, לאחר שהורשע בחודש דצמבר האחרון בהשחתת רכוש בי"יד ושם" ו"גבעת התחמושת".

בית המשפט הרשיע את אסתרוביץ', בשש עבירות של השחתת פני מקרקעין. ושתי עבירות של הסגת גבול. הוא יוצג על ידי עורך הדין יאיר נהוראי, המייצג פעמים רבות את תושבי ירושלים המשתייכים לפלג הקיצוני של החרדים.

החשוד הורשע גם בהיזק לרכוש במזיד ופגיעה בסמלי הלאום בעקבות ניסיון הצתת דגל בבקעת הירדן. השופט טען בהכרעת הדין כי החשוד ביקש לפגוע "בבסיס הלגיטימציה של החברה הישראלית".

מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים לפני כשלוש שנים, עלה כי אסתרוביץ' הואשם בין היתר בהסגת גבול, כתיבה והשחתת פני מקרקעין, היזק לרכוש במזיד ופגיעה בדגל.

לפי כתב האישום, אסתרוביץ' אמר בחקירתו במשטרה כי אם הייתה בידו היכולת לכך, היה מפציץ את משכן הכנסת, את בית משפט העליון ומספר בסיסי צבא.

אסתרוביץ', כך לפי כתב האישום, הגיע למוזיאון 'יד ושם' כחודש לפני שריסס את כתובות הנאצה, בדק את המצלמות ואת סידורי האבטחה במקום והכין 21 כתובות נאצה אותם תכנן לרסס במקום, וכך, ב-11 ביוני 2013 הגיע אל המוזיאון ללא המכשירים הניידים שברשותו, וכשהוא מצויד בתרסיסים בצבעים שחור, אדום ולבן, ונכנס אל המקום דרך היער הסמוך.

צפו: אסתרוביץ' בראיון לפני שלוש שנים לאבישי בן חיים (באדיבות ערוץ10)

במהלך שהותו במוזיאון, ריסס עשרות כתובות נאצה, בהם בין היתר כתב: "מדינת ישראל האושוויץ הרוחני לעדות המזרח, "הציונים רצו בשואה", "ציונים אכזריים עזבו את העם היהודי לנפשו", ועוד.

מכתב האישום עלה כי בעלות השחר של יום ביצוע, החל לכתוב כתובת נוספת שמתחילה במילה "אם", אך אז שמע קול משאית המתקרבת למקום ונמלט. בדרכו, הבחין באנדרטה לזכר לוחמי ארגון ההגנה, השחית אותה וריסס בספריי אדום ושחור.

עוד נכתב בכתב האישום כי חודשיים קודם לכן, אסתרוביץ' השחית את אתר ההנצחה בגבעת התחמושת, כאשר גם שם ריסס כתובות נגד הציונות, נגד נשיא המדינה שמעון פרס ושר הפנים אלי ישי, ואף שרף שם את דגל ישראל.

כתב האישום מגולל שורת מקרים נוספת בהם פעל עם חבריו להשחית אנדרטאות נוספות, כך בין היתר השחית את אנדרטת סלעית בכביש 90, ואת אנדרטת השוטרים ואנדרטת הבקעה שם ריסס "ציונים החוצה" ו"די לכיבוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר