חשש לחטיפה

שאלות ללא מענה: גרסאות סותרות בעדות חבר הנעדר

כוחות גדולים של צה"ל ממשיכים בסריקות נרחבות אחר הנעדר הישראלי, אך מחקירת האירוע עולות מספר תהיות ללא מענה. חבר הנעדר אמר בתחילה כי הם נתקעו עקב תקר בגלגל הרכב, אך בבדיקת המשטרה עלה כי לא היה תקר בגלגל. בנוסף, לא ברור מדוע הנעדר נכנס לבדו לכפר ערבי • כל הפרטים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מחסומים באזור חברון, הערב (צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית ומוטי קמחי - ynet)

שאלות ללא תשובות: ככל שהשעות נוקפות וכוחות צה"ל והשב"כ נמצאים בכפרים הסמוכים לקריית ארבע - מקום היעדרותו של האזרח הישראלי בן ה-22, מתברר כי ישנן לא מעט סתירות בגרסתו הראשונית של חברו שהיה עמו דקות אחדות קודם היעדרותו.

חברו טען בחקירה בתחנת משטרת מחוז יהודה ושומרון כי הם היו בדרכם למערת המכפלה, אולם ככל שהחקירה המשיכה והוא נשאל שאלות עקיפות, הוא חזר בו מגרסתו וטען כי היה תקר באחד מארבעת גלגלי הרכב.

החוקרים, שהבינו כי החבר נותן שתי גרסאות שונות, החליטו לבדוק את מהימנותן ומבדיקה שערכו התברר כי כלל לא היה תקר באחד מגלגלי הרכב וגרסתו הנוספת בהקשר ליעד נסיעתם גם היא התבררה לכאורה כלא נכונה.

בנוסף, במשטרה עדיין לא מקבלים את הגרסה כי הנעדר נכנס לכפר הערבי בית ענון בכדי להביא כלי עבודה לתקר שלא היה. לטענת גורמים המעורבים בחקירה, אזרח ישראלי רגיל לא היה מעז להכנס לכפר ערבי לבדו.

האירוע החל בשעות אחר הצהריים כאשר חברו של הנעדר דיווח למוקד 100 של מחוז יהודה ושומרון כי הוא וחברו נתקעו עם רכבם בגלל פנצ'ר בין קריית ארבע לכפר בית ענון.

על פי הודעת המשטרה הראשונית שהסתמכה על גרסתו הראשונה של חבר הנעדר, חברו הלך להביא כלי עבודה בכדי להחליף גלגל אך מאז לא שב ועקבותיו נעלמו. בעקבות כך עורכים הכוחות חיפושים נרחבים אחר הנעדר. כל הכיוונים נבדקים, לרבות אפשרות של חטיפה.

בעקבות האירוע כוחות המשטרה הקימו מחסומים בכניסות וביציאות של הכפרים הערביים הסמוכים, שם הם מקיימים בידוק ביטחוני מוקפד.

בשעות שלאחר קבלת הדיווח, החל צה"ל להזרים כוחות רבים לאזור הכפר בית ענון, שם ככל הנראה הוא נראה לאחרונה. בין השאר, הוקפצו למקום כוחות מיוחדים של צה"ל.

בסריקות משתתפים לוחמים מיחידות מובחרות שהוקפצו לזירה. מאז היוודע האירוע מרכז השב"כ מאמץ מודיעיני על מנת לבדוק אם מדובר בחטיפה או במקרה היעדרות.

במקביל לסריקות שמתקיימות בכביש 60 וכביש 35, לוחמים אחרים סורקים בתים בתוך כפר בית ענון ומחפשים בתוך כלי רכב של פלסטינים. מדובר באזור הסמוך לגזרת גוש עציון ממנה נחטפו שלושת הנערים בקיץ האחרון.

הפלסטינים עצמם עדיין לא יודעים כיצד להתייחס לאירוע הזה. תושבי הכפרים המשתייכים לכמה חמולות שונות לא משתפים פעולה עם כוחות הביטחון ומשום כך הפעילות סבוכה הרבה יותר.

מנגד, גורמי ביטחון פלסטינים טוענים כי הם עדיין לא יודעים הם אכן מדובר בחטפה על רקע לאומני. "אנחנו בודקים כעת את כל האפשרויות" הם אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר