האדמו"ר מויז'ניץ בבכי: "הוא היה ה'אורים ותומים' של הדור"

הרבי מויז'ניץ פרץ בבכי באמצע סעודה שלישית והתייחס לפטירתו של הגר"ש וואזנר: "הוא היה ה'אורים ותומים' ואיש השלום של הדור. נהגנו לפנות אליו בכל הכרעה שעל הפרק" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ והרב וואזנר זצ"ל (באדיבות המצלם)

הסתלקותו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר התקבלה בכאב עצום בעולם היהודי. מרן כ"ק האדמור מגור יצא לפני שעה קלה ממעונו בירושלים בדרכו לבני ברק בכדי להשתתף במסע ההלוויה, ויגיע ככל הנראה לאמירת פרקי תהילים בהיכל ישיבת חכמי לובלין לצד מיטתו של מרן זצ"ל.

מרן האדמו"ר מויז'ניץ התבטא מוקדם יותר בקול בוכים במהלך דברי התורה בטיש סעודה שלישית ואמר: "קשה האבידה. מרן הגר"ש וואזנר היה ה'אורים ותומים' ואיש השלום של הדור. אבי מרן בעל ה'ישועות משה' זצל וכך גם אני נהגנו לפנות אליו בכל הכרעה שעל הפרק".

הרבי הזכיר את פטירתו של מרן בעל החזון איש זצ"ל שאירעה גם בשבת ודיבר באריכות על צדקותו וכוח פסיקתו ומנהיגותו לאלפים ולרבבות בכל רחבי העולם היהודי.

בחסידות ויזניץ מספרים על הדאגה הרבה שהביע האדמו"ר מויזניץ למצבו של פוסק הדור בשבועות האחרונים והוראתו בכל עת להתפלל ולהעתיר לרפואתו "כי הדור זקוק לו".

כאנקדוטה על הקשר המיוחד בין החצרות מספרים החסידים על שיחה מיוחדת שנערכה במעונו של פסוק הדור ביום י"ג בסיון תשע"ד, כשמרן האדמו"ר מויזניץ הגיע להזמינו לרגל שמחת נישואי נכדתו.

הרב וואזנר: "ההנהגה שלכם היא הנהגה של מידות טובות, עם סבר פנים יפות!. בשעתו אמרתי לאביכם זצ"ל, "ער זאל אייך מאכן פאר א נאך פאלגער" [שהוא ימנה אתכם כממלא מקומו] אביכם זצ"ל השיב לי: הרב וואזנר, כפי שאתם תפסקו, כך אעשה!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר