המחדל בהלוויית הרב וואזנר: המשטרה טוענת שנערכה כראוי ופותחת בחקירה

לאחר האסון הנורא בהלוויית מרן פוסק הדור זצ"ל, המשטרה מודיעה כי היא נערכה כראוי ובמקביל תחקור את מארגי הלוויה. "השוטרים אינם צריכים להיות חלק מהלוויה" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרבבות בהלוויה (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

מחדל הוביל לטרגדיה בהלוויית הענק: שעות אחדות אחרי היוודע דבר מותו של האברך הרב מוטי גרבר ז"ל בן ה-27 במהלך מסע הלווייתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, כתוצאה מהדוחק העצום שהיה ביציאה מישיבת חכמי לובלין בבני ברק, בעת שיצאה המיטה לעבר בית העלמין, משטרת מרחב דן מודיעה כי פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

המשטרה הודיעה כי במהלך היום היא תגבה עדויות ממארגני ההלוויה, יבדקו אם יקבלו אישורים כנדרש ואם עמדו בכל ההתחייבויות כנדרש.

בהודעה שפרסם לפני זמן קצר שבתי גרברציק דובר המשטרה לענייני דתיים וחרדים, לאור הביקורת הנוקבת שנמתחה נגדם מאז היוודע דבר מותו של האברך, כתב הדובר: "משטרת ישראל נערכה כראוי ללוויה. כ-300 שוטרים נפרסו בתחומי העיר ובכבישים המובילים אליה. מטבע הדברים השוטרים אינם צריכים להיכנס לבית המדרש ולהיות חלק מהלוויה שהרי מדובר באירוע קהילתי פנימי. עשרות אלפי האנשים שהשתתפו שמרו פחות או יותר על סדר כל מהלך הלוויה".

לדבריו, "כאשר הוצאה המיטה מהישיבה החלה ריצה לעברה וכך נוצר הדוחק הרב באזור גרם המדרגות ובעקבות כך ככל הנראה נפגעו מספר בני אדם. אני רוצה לשבח את כלי התקשורת שחזרו עשרות פעמים על המסרים ששלחתי ויצאו בקריאות נרגשות להימנע מדוחק, לרדת מגגות וממרפסות ועוד".

אנשים רבים ראו את שהתרחש במהלך מסע הלוויה ובפרט את המקרה המצער שאירע כאמור בעת הוצאת המיטה מהיכל הישיבה ברחוב הרב דסלר בעיר.

"היה לחץ של אנשים ביציאה הישיבה. ראיתי את הדוחק העצום וזה העניין של הזמן עד שיקרה משהו. לא הייתה אפשרות כנראה לשלוט בזה. אנשים צעקו "הצלה" ו"משטרה" אבל אף אחד לא התייחס. כנראה שלא הייתה אפשרות להתייחס בגלל הלחץ הזה שלא קרה באף מסע הלוויה שאני זוכר". סיפר עד ראייה ל"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר