"נגרם לפצועים מההלוויה נזק מוחי. האירוע מזכיר את אסון ערד"

ערן רוטמן, סגן מנהל ביה"ח בילינסון בפתח תקווה, אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי לשניים מהפצועים בהלווית הרב וואזנר נגרם נזק מוחי כתוצאה מחנק. לדבריו: האירוע מזכיר את האסון בפסטיבל ערד לפני כ-20 שנה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פינוי הפצועים (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

המחדל בהלוויית פוסק הדור: עשרות בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי במהלך מסע הלווייתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, ארבעה מתוכם פונו לבתי החולים במצב אנוש וקשה, אחד מהם נפטר מפצעיו מאוחר יותר. גורם רפואי בכיר סיפר הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הפצועים סובלים מפגיעות בריאותיהם כתוצאה מחנק שנגרם ככל הנראה מהדוחק העצום שהיה ביציאה מהיכל ישיבת חכמי לובלין ברחוב דסלר בבני ברק.

עוד בנושא:

ערן רוטמן, סגן מנהל בית החולים בילינסון בפתח תקווה, אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי: "שניים מהפצועים שהגיעו אלינו במצב קשה הגיעו מונשמים לאחר שלשניהם נגרם נזק מוחי כתוצאה מחנק ואנחנו מדברים על חנק שנגרם עקב חסימה פיזית של דרכי הנשימה".

פינוי הפצועים (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

סגן מנהל בית החולים אומר עוד כי "לאחד מהם יש פגיעה ריאתית כתוצאה מהלחץ שהופעל על בית החזה שלו ולמעשה מחץ את ריאותיו". באשר למצבם של הפצועים שפונו לבית החולים בילינסון הוא מעדכן כי "מצבו של אחד מהם משתפר לאט לאט ומצבו של הפצוע השני שנפצע בריאה מלבד הפגיעה המוחית עדיין מוגדר קריטי. שניהם מונשמים ומורדמים".

"אלינו הגיעו שלושה פצועים כשהאחד מהם במצב קל - וסבל מחבלות בגפיים ובשעות הקרובות הוא ישוחרר לביתו. שני פצועים שהגיעו במצב קשה מורדמים ומונשמים, סבלו מפגיעת ראש עקב חוסר אספקת חמצן ולאחד מהם גם פגיעת חזה". סיכם.

לד"ר ערן רוטמן ניסיון רפואי רב והאסון שהתרחש הלילה מזכיר לו אירוע שהתרחש לפני שנים רבות. "זה מזכיר לי את האירוע שהתרחש בפסטיבל ערד שבמהלכו בני נוער נרמסו על ידי קהל גדול של אנשים, וגם שם אנשים מצאו את מותם". אסון פסטיבל ערד או כפי שרבים מכנים אותו "אסון ערד" התרחש לפני עשרים שנה ונמחצו בו למוות שלושה בני נוער במהלך פסטיבל.

איך אפשר למנוע מחדל כזה בעתיד? שאלנו. "צריך לשמור על הסדר. שכל אחד ידאג לא לדחוף את האחר ולא להידחף ואני מאמין שזו המניעה הפשוטה והטובה ביותר".

שמם לתפילה של הפצועים שבמצב קשה: ישראל מאיר בן רוזה, יצחק בן אידל ותומר תנחום בן שושנה סוזן, לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר