פנייה למבקר המדינה: פתח בבדיקת המחדלים שהובילו לאסון בהלוויה

פנייה ראשונה למבקר המדינה בדרישה לקיים בדיקה של המחדלים שהובילו לאסון בלוויתו של פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל. "חובה לקיים בדיקה מעמיקה ולפרסם המלצות" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מבקר המדינה יוסף שפירא (צילום: פלאש 90)

המחדל בהלוויית פוסק הדור: שעות אחדות אחרי היוודע דבר האסון הכבד - מותו של ר' מרדכי גרבר ז"ל כתוצאה מהדוחק העצום בהלווית פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל בבני ברק, מגיעה פנייה ראשונה למבקר המדינה בבקשה שיחקור את נסיבות האירוע.

עוד בנושא:

במקביל למבקר המדינה, הפנייה נשלחה גם לוועדה לביקורת המדינה וליו"ר הכנסת חבר הכנסת יולי אדלשטיין. הפונים - המטה החרדי בליכוד, דורשים לפתוח בחקירה ולבדוק לעומק האם היה מחדל בפעילות המשטרה ועיריית בני ברק או שאר הגורמים.

בפנייה למבקר המדינה, כותב יעקב וידר, יו"ר המטה וחבר נשיאות הליכוד כי "הלוויה נערכה באישור ובהיערכות המשטרה תוך תיאום מלא עם עיריית בני ברק. וכי הצפי היה להשתתפות של עשרות אלפי אנשים וטף. בעשרות הקילומטרים בהם נאספו עשרות אלפי איש ואשה, שהו מספר מועט של שוטרים ופקחים. ללא הכוונה, מערכות כריזה למקרי חירום, ומחסומים בכדי למנוע דוחק קטלני".

הצפיפות שגרמה לאסון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

"במדינת ישראל 2015, לא ייתכן כי אירוע קטלני שכזה, יעבור בשתיקה וללא כל חקירה רצינית. מי שאמור היה לפקח ולוודא שמקרים שכאלו לא יקרו, חייב ליתן את הדין על כך. המבקר חייב לקיים בדיקה מעמיקה ולפרסם המלצותיו טרם פרסום הדו"ח השנתי. פיקוח נפש דוחה את התורה כולה, ויש לעשות הכל בכדי שמקרה כזה לא ישנה חלילה". הוסיף.

כאמור, אמש בהלווייתו של פוסק הדור שנערכה בבני ברק, נהרג אברך צעיר ונפצעו שלושה במצב קשה, עשרות נוספים נפגעו באורח קל ולא נזקקו לאשפוז.

יעקב וידר אמר ל"כיכר השבת": "אכן, פנינו למבקר המדינה וליו"ר הכנסת, המופקדת על ביקורת המדינה. האירוע הטרגי הזה אסור שיעבור בשתיקה. לא נאפשר לטאטא זאת מתחת לשולחן. נעמוד על כך שהאשמים במחדל יתנו את הדין, ושיופקו הלקחים. במידת הצורך נדאג שהדבר יעלה לדיון גם בכנסת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר