ביקורת חרדית נוקבת

"מארגני ההלוויה אשמים; עסקו בכבוד ציבורי ואינטרסים אישיים"

רמיסת עשרות האנשים ופציעתם - חלקם במצב אנוש, בהלוויית מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל שגרמה להריגת ר' מוטי גרבר ז"ל, מביאה לביקורת חרדית נוקבת • עסקן חרדי ששהה בהיכל הישיבה: "שרר כאן בלבול וחוסר סדר משווע" • גורם ציבורי בביקורת חריפה נגד המארגנים: "עסקו בחשיבה על כבוד ציבורי ואינטרסים אישיים במקום לדאוג לציבור ולדמותו" • מקורב למשפחה: "לא למודים בהפקת אירועי ענק" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: שלומי כהן - כיכר השבת)

המחדל בלוויה • היום שאחרי: בבוקר שאחרי האסון הקשה שהתרחש במהלך מסע הלוויתו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, כאשר בשעה שהוציאו את המיטה מהיכל בית המדרש נרמסו בחורים ואברכים בשל הדוחק והצפיפות הרבה, וכתוצאה מכך נהרג האברך מוטי גרבר ז"ל ונפצעו עשרות נוספים בהם שלושה במצב קשה ואנוש, שורר בציבור החרדי אבל כבד וזעזוע עמוק בעקבות הטרגדיה הקשה והנוראה לצד כעס גדול על חוסר הסדר והארגון הכושל שגרם ככל הנראה לאירוע החמור.

"כבר מהתחלה הבנתי שמשהו לא עובד כשורה", מספר ל"כיכר השבת" עסקן ששהה בהיכל בית המדרש בשעת ההספדים. "בניגוד להלוויות של גדולי ישראל אחרים, שרר כאן בלבול וחוסר סדר משווע. בדרך כלל מציבים חברת אבטחה שאינה מאפשרת לכולם להיכנס להיכל הישיבה זאת על מנת למנוע את הדוחק והצפיפות אך כאן כולם נכנסו יחד מה שגרם להמולה ודחיפות".

תיעוד בלעדי: עשרות נמחצים ונדרסים בהלווית הרב וואזנר (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

"לא יודע אם זה בגלל רצון לחסוך בכסף או בשל חוסר מודעות אבל העובדה שלא הוצבה חגורת מאבטחים סביב המיטה גם היא נחשבת לכשל מערכתי", טוען העסקן.

ראובן א. עד ראייה נוסף ששהה ברחוב דסלר מספר על המהומה שהתרחשה בשעה שהמיטה יצאה: "במקום לעבוד באופן חכם ולהוציא את המיטה מהיציאה האחורית בחרו המארגנים לעשות זאת מהיציאה הראשית דרך קהל האלפים ששהה במורד המדרגות. אולי הם חשבו שזה יותר מכובד אבל היכן האחריות? היכן החשיבה על כלל הציבור? לא פלא שנרמסו שם אנשים וחלקם אך ניצלו בנס".

גורם ציבורי נוסף מאשים את משפחת הרב ואת המארגנים. לדבריו, "הם עסקו בחשיבה על כבוד ציבורי ואינטרסים אישיים במקום לדאוג לציבור ולדמותו של מרן פוסק הדור זצ"ל".

"במקום להביא גדרות ומאבטחים ולסגור את הרחובות הסמוכים תוך הקפדה ושמירה על חיי אדם בחרו המארגנים לחשוב רק על מי יספיד ומי יכתיר ומה יגידו? חבל מאוד שעסקנים קטנים יצרו מצב נורא שכזה. צריך לזכור שלא נוהגים להספיד בחול המועד אולם כבודו של תלמיד חכם שונה. דמותו של מרן הרב וואזנר היתה ראויה לכבוד יקר וגדולה שהמונים יזכרו את פסיקותיו ומפעולותיו התורניים ולא שיעסקו בהכתרות ובכבוד מדומה לאיש כזה או אחר", הוא מאשים.

לדבריו: "הרב וואזנר זכה לקונצנזוס נדיר כאיש הלכה וכמופת למידות טובות, עדינות ורדיפת השלום וכאן העסקנים והמארגנים דאגו לכבודם וביזו את כבודו ואולי אף גרמו בעקיפין לאסון הנורא שהעיב על כל מסע ההלוויה".

מנגד מסביר מקורב למשפחה כי יש להבין שבניגוד לחצרות האדמו"רים והרבנים שם ישנה מערכת מסודרת ומגנון משומן שדואג לתפעול ולארגון הטכני במקרה דנן מדובר במשפחה ומספר מצומצם של מארגנים שלא למודים בהפקת אירועי ענק שכאלו.

"עדיין הם היו צריכים לדעת לומר שאינם בקיאים ולשכור חברה חיצונית המתמחה בארגון לוויות ולא לסמוך על הנס. חבל מאוד שביום שאחרי כולם נעלמו מהשטח ואף אחד לא לקח אחריות על אשר אירע. אני מצפה שמישהו אמיץ יקום וייקח אחריות ויגיד טעינו. נפיק לקחים", אומר המקורב.

מישיבת חכמי לובלין נמסר בתגובה: "זהו אסון טראגי שפקד את אחד מבחירי בני הישיבה הקדושה. אין מילים לנחם על היגון והאבל. מסע ההלוויה תוכנן ואורגן על ידי הגורמים המקצועיים ולפי הוראותיהם פעלנו. מדובר באירוע נדיר שהעיר בני ברק לא ראתה כמוהו, מבחינת כמות המשתתפים אל מול זמן התארגנות מינימלית. אנו עומדים בקשר שוטף עם המשפחה ועם כל הגורמים המוסמכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר