בעקבות האסון בהלווית פוסק הדור

האדמו"ר מויז'ניץ: "אל תידחפו סביבי, זה כמו שפיכות דמים"

סערה בציבור החרדי בעקבות האסון בהלווית פוסק הדור הגר"ש וואזנר: האדמו"ר מויז'ניץ במסר חריג לחסידיו: "אינני רוצה ומעוניין שילוו אותי ושידחפו סביבי. זה כואב לי ומציק לי. באירועים ציבוריים מה לציבור אנ"ש להידחף סביבי". הצהריים: הלווית האברך שנהרג בהלוויה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: א' בליק)

האסון בהלווית פוסק הדור: הדחיפות והדוחק אמש (מוצאי שבת) במהלך מסע ההלוויה של מרן פוסק הדור הגר"ש ואזנר זצ"ל שגרמו בעקיפין או במישרין לאסון הנורא בו קיפח את חייו האברך מוטי גרבר ולפציעת שלושה בני אדם באורח קשה, גורמים לסערה רבה בקרב הציבור החרדי ולהתייחסותם של גדולי ישראל לנושא.

(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

במהלך טיש חול המועד, התבטא האדמו"ר מויזניץ והבהיר כי הדחיפות באירועים בציבור החרדי הן בבחינת שפיכות דמים. בנוסף, הורה הרבי לפרסם ברבים ולבחורי החסידות שלא להידחף סביבו באירועים ציבוריים.

האדמו"ר התייחס גם לדחיפות סביבו אמש במסע ההלוויה ואמר כי מדובר בסכנת נפשות. "אינני רוצה ומעוניין שילוו אותי ושידחפו סביבי".

הדוחק שהוביל לאסון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

לדבריו: "איני סובל את הדחיפות של הבחורים סביבי, זה כואב לי ומציק לי. באירועים ציבוריים מה לציבור אנ"ש להידחף סביבי, אין להם מה להידחף ב-20 מטר הקרובים אליי. אינני מסכים שידחפו לידי יהודים, אפילו לא לרגע. בכלל, הדחיפות בציבור שלנו בכל מקום גובלות בשפיכות דמים ממש".

סמוך לשעה 15:00 בצהריים החלה הלוויתו של האברך ר' מרדכי גרבר ז"ל, שנהרג במהלך הלווית מורו ורבו מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, כשירד במדרגות הישיבה ונמחץ על ידי ההמונים. ההלוויה יוצאת מביתו ברחוב המאיר בעיר אלעד, ומאוחר יותר תגיע לבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר