הטרגדיה בהלווית פוסק הדור

אלפים בהלווית האברך שנמחץ למוות ר' מרדכי גרבר: 'קרבן עולה'

אלפי בני אדם הגיעו להלוויתו של האברך ר' מרדכי גרבר ז"ל, שנמחץ למוות אמש בהלוויתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל. מסע ההלוויה החל בביתו באלעד והגיע לישיבת חכמי לובלין בבני ברק, שם ספדו לו הגר"ח וואזנר והגרש"א שטרן (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: מוטי קרליץ, כיכר השבת)

הטרגדיה בהלווית פוסק הדור: יום לאחר הלוויתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, שיצאה מישיבת חכמי לובלין, היום (ראשון), התקיימה במקום הלוויתו קורעת הלב של תלמידו הרב מרדכי גרבר, שנמחץ אמש למוות.

כזכור, במהלך הוצאת מיטתו של פוסק הדור מהיכל הישיבה, נפלו עשרות אנשים על המדרגות, ונרמסו על ידי הרבבות שהגיעו להלוויה, בין הנמחצים היה גם גרבר, שנפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים אייכלוב שם נקבע מותו.

• פטירת מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר - סיקור מיוחד

מסע ההלוויה המצמרר החל באלעד, בה מתגורר גרבר, ויצא מביתו ברחוב המאירי אל בית הכנסת "קהל חסידים", שם נשא הגאון רבי זושא הורביץ דברי התעוררות והשווה את חול המועד לתשעה באב, שאף הוא נקרא "מועד". הוא ביכה את מותו וציין את מעלותיו ומידותיו הטובות.

תיעוד בלעדי: עשרות נרמסים בהלווית מרן פוסק הדור זצ"ל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

משם הגיע מסע הלוויה אל רחוב דסלר בבני ברק, למרגלות ישיבת חכמי לובלין, בה למד גרבר, ושעל מדרגותיה הוא נרמס אמש. לאחר אמירת פרקי תהילים, נשא הגאון רבי חיים מאיר וואזנר, שהוכתר אמש "לממשיך" של אביו פוסק הדור, דברי הספד על הנפטר, אותו כינה "קרבן עולה תמימה", ואמר כי הוא בא "לכפר על כולנו".

הגר"ח וואזנר הוסיף כי המקרה אירע ללמד את כולנו, בכדי שנפשפש במעשנו ונשוב בתשובה. הוא דיבר על יסורייה של המשפחה "הסובלת הכל באמונה תמימה". "אסור להרהר אחר מידותיו של הקדוש ברוך הוא", אמר הגר"ח. "כל אחד מהחברים והידידים ומבני הקהילה, ומכל עם ישראל צריך לחוש שמרדכי בא לכפר עליו".

"מרדכי יגיע ודאי לגן עדן, הוא שליח של כלל הציבור, עושה את השליחות שלנו בבית הדין של מעלה וימליץ עלינו זכות", אמר הרב וואזנר. הוא ספד לגרבר ואמר: "הוא היה ירא אלוקים ועובד השם, ונפל בשעת מצווה כשהוא דואג לתלמידי חכמים. הוא היה נפש יקרה זכה וברה שהקדוש ברוך הוא לקח אליו ככפרה על כלל ישראל".

הגר"ח וואזנר יצא בחריפות נגד "הכלים המשחיתים והמכשירים הטמאים, אשר מקלקלים את הנפש". הוא הוסיף כי "אנחנו מכירים בעומק הדין ומקבלים על עצמנו להרבות תורה וחסד קדושה וטהרה". בסיום דבריו הוא קרא להתפלל לרפואת הפצועים.

ר' מוטי גרבר ז"ל (באדיבות המשפחה)

אחריו ספד הגאון רבי שמאל אליעזר שטרן, מתלמידיו המובהקים של מרן פוסק הדור זצ"ל, שגם הוא דיבר על כך שהמנוח הוא קרבן ציבור, וקרא בבכי את הפסוק "מה זאת עשה לנו האלוקים".

הגרש"א סיפר על כך, שגרבר היה יתום מאב ואם, ובנה את כל חייו ואישיתו לבדו, ואחרי שנים שלא זכה לבן, כעת בנו היחיד באותו מצב כאביו - יתום מאב כבר בילדותו.

הוא הוסיף וסיפר על כך, שמרן זצ"ל, התייחס לאסון שאירע בחזרה מהלווית הבבא סאלי זצ"ל, שנהרגו בתאונה ארבעה אברכים, ובזמנו אמר פוסק הדור, כי האסון קרה בגלל שלא היא מספיק צער וכאב על פטירת הצדיק.

(צילומים: מוטי קרליץ, כיכר השבת)
(צילומים: מוטי קרליץ, כיכר השבת)
(צילומים: מוטי קרליץ, כיכר השבת)
(צילומים: מוטי קרליץ, כיכר השבת)
(צילומים: מוטי קרליץ, כיכר השבת)
(צילוום: באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר