הסכם הגרעין

ארה"ב מרגיעה: "לאיראן לא תהיה פצצה גרעינית"

ההתנצחות הפומבית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה בנוגע להסכם הגרעין האיראני עולה שלב וכעת ארה"ב מנסה להרגיע את המתיחות. יועצו הבכיר של אובמה, בן רודס, הצהיר כ איראן לעולם לא תשיג פצצה גרעינית: "אם ההסכם יופר, אופציה צבאית נלקחת בחשבון" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ברק אובמה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל בימים האחרונים קרב פומבי ישיר נגד נשיא ארה"ב ברק אובמה, זאת על רקע הסכם המסגרת שנחתם בין המעצמות לאיראן בנוגע לתכניתה הגרעינית. נתניהו יצא לבליץ תקשורתי בכלי התקשורת בעולם, בו הוא התריע מפני ההסכם הנוכחי בין איראן למעצמות.

מנגד, נשיא ארה"ב ברק אובמה יצא לקמפיין תקשורתי משלו, בו הוא טוען בתוקף כי מדובר בהסכם טוב וכי הוא לא יאפשר פגיעה בישראל. בינתיים, המתיחות בין השניים נמשכת ואף עולה מדרגה.

בניסיון להרגיע את המתיחות, יועצו הבכיר של אובמה, בן רודס, התראיין ל"חדשות 2" והצהיר כי איראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, גם לא בעוד 15 או 20 שנה.

"ההסכם מבוסס על הפיקוח המקיף ביותר בכל הסכם נשק שהיה בהיסטוריה. העסקה עדיפה כי לא תהיה להם אפשרות להשיג נשק גרעיני" אמר רודס.

לדבריו, "הכור באראק לא יוכל לייצר פלוטוניום והם ישלחו את הדלק שנותר מחוץ למדינה. המתקן בפורדו יומר כך שלא יוכלו להעשיר בו אורניום. הם יאבדו כשני שליש מהצנטריפוגות שלהם, והצנטריפוגות שיוצאו יהיו תחת פיקוח סבא"א. אם הם יפרו את העסקה נדע על כך במהירות ונקבל החלטות".

בנוגע להסרת הסנקציות אמר רודס כי "יש שני סוגי סנקציות - אלה של ארצות הברית, שהכבידו במיוחד על הכלכלה האיראנית, והן יוסרו, אך תיוותר האפשרות להשיב אותן מיד לתוקף".

לדבריו, "הסנקציות על הגישה של איראן לטכנולוגיה רגישה ועל תכנית הטילים שלה יישמרו. בנוסף, תישמר גם האפשרות להשיב את הסנקציות מיד לתוקף. הדבר יידון בחודשים הקרובים".

רודס הצהיר כי "במידה וההסכם יופר, בשלב ראשון הסנקציות יוחזרו מיד. כל האפשרויות יהיו מונחות בפנינו, גם האופציה הצבאית".

על היחסים הקשים בין אובמה לנתניהו אמר רודס: "אנחנו בהחלט מצפים שברגע שתקום ממשלה, תהיה הזדמנות עבור השניים להיפגש בוושינגטון". לדבריו, "יש ביניהם חילוקי דעות, וכשהם מדברים בטלפון זה נשמע בדיוק כמו ששיחה בין שני אישים שיש ביניהם חילוקי דעות נשמעת, אבל עדיין הם דיברו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר