אחרי ההסכם

הנשיא אובמה מודה: איראן תוכל לייצר פצצה במהירות

לאחר ההסכם בלוזאן והצהרתו כי ימנע מאיראן להשיג פצצה גרעינית, הנשיא האמריקני ברק אובמה מודה כי לאחר שיפוג ההסכם איראן תוכל לייצר פצצה בזמן אפסי. עוד אמר אובמה: "איראן תמשיך לממן את חיזבאללה, הם ימשיכו לתמוך במשטר אסד שמפיל חביות נפץ על ילדים ולערער את יציבותה של תימן" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (flickr /The White House)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודה כי לאחר שיפוג תוקפו של ההסכם בין איראן והמעצמות, זמן הפריצה של איראן לנשק גרעיני יצטמצם לכמעט אפס. את הדברים אמר הנשיא אובמה בראיון לרדיו הציבורי NPR. יצויין, כי לאורך המשא ומתן בין המעצמות ואיראן בתחייב אובמה כי לא יאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני וכי ההסכם ימנע ממנה לפתח פצצה גרעינית.

לדברי הנשיא האמריקני, אחרי 13-15 שנה, יהיו בידיה של אירן צנטריפוגות מתקדמות שבאפשרותן להעשיר אורניום במהירות רבה מאוד. "זמן הפריצה לפצצה בשלב הזה יתכווץ כמעט לאפס" הודה אובמה. "כרגע זמן הפריצה לגרעין עומד על 2-3 חודשים על פי הערכות המודיעין שלנו, ואנו חותרים למצב שבו במשך כ-15 שנים יתארך זמן הפריצה לשנה".

אובמה טען כי טווח הזמן לפצצה שהוא מבקש ליצור יאפשר לארה"ב לתכנן תגובה הולמת במקרה ואיראן תפר את ההתחייבויות שלה. עם זאת הוא ציין כי מדובר בתחושת ביטחון למשך כעשור: "יהיה לנו את הביטחון הזה במשך עשר שנים לפחות".

בהמשך הראיון אמר הנשיא אובמה כי להערכתו איראן תמשיך לתמוך ולממן גורמי טרור במזרח התיכון: "הם ימשיכו לממן את חיזבאללה, ימשיכו לתמוך במשטר אסד שמפיל חביות נפץ על ילדים, הם ימשיכו לשלוח נשק לחות'ים ולגרום לערעור יציבותה של תימן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר