בעקבות "אסון הלוויה"

חשיפה: עיריית ב"ב תפקח על אירועים והלוויות בעיר

בעקבות האסון הכבד בהלווייתו של פוסק הדור, בו נהרגו שני בני אדם, בעיריית בני ברק החליטו לקחת אחריות. העירייה תקים ועדה שתפיק את הלקחים מהאסון ותפקח על אירועים והלוויות בסדר גודל דומה שייערכו בעיר. בראש הוועדה יכהן רה"ע חנוך זייברט והיא תפעל בשיתוף עם ארגון "הצלה גוש דן" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כוחות ההצלה בזירת האסון בהלוויית פוסק הדור (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

חשיפת "כיכר השבת": בעקבות האסון הכבד בהלווייתו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל לפני מספר ימים, בו נהרגו מוטי גרבר ויצחק סאמט ז"ל, עיריית בני ברק החליטה לקחת את האחריות על עצמה.

העירייה תקים ועדה שתפיק את הלקחים מהאסון הכבד ותפקח בעתיד על אירועים והלוויות בסדר גודל דומה להלוויתו של פוסק הדור. הוועדה אמורה לקבוע מספר כללי ברזל לארגון אירועים גדולים בעיר.

תפקידה של הוועדה יהיה להכתיב כללים ברורים על קיום אירוע בסדר גודל המוני, ולהיערך בכוחות גדולים מצד אנשי ביטחון והצלה וכן היכן לקיים את האירועים.

בראש הוועדה יעמוד ראש העיר חנוך זייברט והיא תפעל בשיתוף פעולה עם ארגון "הצלה גוש דן", תחת נשיאותו של הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, רב מערב העיר בני ברק.

רגעי האסון והדריסה בהלוויית פוסק הדור (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

מוקדם יותר היום דווח ב"כיכר השבת" כי בחסידויות השונות כבר הפיקו לקחים מהאסון, כאשר בחסידות גור הורה האדמו"ר לחסידיו שלא ללוותו לכותל המערבי ובחסידות ויז'ניץ מינו סדרנים מיוחדים לטישים בראשות האדמו"ר.

במשטרה טענו השבוע כי על פי התכנון המקורי הלווית פוסק הדור אמורה הייתה להתקיים בבית העלמין ולא בישיבה וכן אמורים היו להיות מוצבים מסכי ענק ברחבי העיר שיעבירו בשידור חי את הלוויה, זאת בכדי למנוע את הדוחק העצום, כפי שאכן קרה בישיבה, אולם התכנון לא יצא אל הפועל בגלל שהלוויה נערכה במוצאי שבת וזמן ההיערכות היה קצר.

הוועדה שתוקם תנסה להתמודד גם עם בעיה מסוג זה ותנסה להביא למצב שבו כל הנוגעים בדבר יערכו בתוך זמן קצר לאירועים גדולים בעיר.

גורם בכיר בעיריית בני ברק אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי הישיבה הראשונה תיערך כבר יום לאחר צאת החג. בארגון "הצלה גוש דן" בחרו שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר