האדמו"ר מסאטמר ספד לפוסק הדור: "מעולם לא הלך לכותל המערבי"

האדמו"ר מסאטמר ספד לפוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר ושיבח את סירובו להתערב בנושא הפוליטי. הרבי הזכיר לחיוב את העובדה שהרב וואזנר לא ביקר בכותל המערבי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: באדיבות המצלם)

כמדי שנה, נערך ביום שלישי של חול המועד פסח כנס מיוחד לאברכי סאטמר בהשתתפות רבני ודייני הקהילה, בראשם הגאונים חברי בית הדין של החסידות. האדמו"ר מסאטמר נשא דברים בפני החסידים, וספד לפוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר שהלך לעולמו בחג הפסח.

הרבי אמר לחסידיו כי אמנם נאמר שבחג אין מספידים, אבל "צריכים להזכיר את פטירתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל וואזנר זכר צדיק לברכה".

הלווית הרב וואזנר (באדיבות: שלומי מזרחי צילום והפקה)

"הרב וואזנר סיפר לי שהרבי זי"ע ("ויואל משה") שלח אליו את ספרו "ויואל משה" כדי לעבור עליו להאיר ולהעיר. כמו כן הוא היה דבק בשיטתו של רבינו בענייני אמונה ודעות, חובה להזכיר שמעולם לא חתם על ה"חוב קדוש" להליכה לבחירות ומנע את עצמו מהליכה לבחירות. גם לכותל המערבי לא הלך לאחר איסורו של הרבי זי"ע".

בהמשך דבריו, אמר הרבי מסאטמר כי "מוטלת עלינו חובה לתקן את מעשינו, בפרט בנושא השימוש בכלים הטכנולוגיים". הרב סיפר כי "ייסדנו את ארגון "משומר" כדי לסנן כלים, וב"ה בימים האחרונים עבר הארגון לסניף בויליאמסבורג למקום גדול וחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר