מחזירים את החוב להקב"ה / דברי חיזוק לספירת העומר

מיד לאחר ליל הסדר יש לשלם על ההלוואה של הכוחות שקיבלנו מה' בליל הסדר, לכן מיד אנו מתחילים בימי הספירה - וכל יום זוכים ומשיגים יותר ומשלמים לשמיים. דברי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לספירת העומר (יהדות)

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (Nati Shohat/Flash90)

(הדברים נלקחו מתוך דברי חיזוק שאמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לקראת ספירת העומר)

מובא בספרים הקדושים שעיקר עבודת ספירת העומר היא שני עניינים:

א. בליל הסדר זוכים לאורות גדולים ולהשפעה רוחנית גדולה ביותר ואנו מקבלים את כל האורות והכוחות הללו במתנת חינם גם אם אין לנו כלים וכוחות וזכויות לזכות במה שמקבלים. כל מה שמקבלים וכל מה שזוכים ומשיגים הוא בגדר של הלואה מן השמים.

מיד אחרי ליל הסדר צריכים לשלם על ההלוואה של הכוחות שקיבלנו בליל הסדר, ולכן מיד מתחילים בימי הספירה - וכל יום זוכים ומשיגים יותר ומשלמים לשמיים על ההלוואה של ליל הסדר.

ב. הנה בליל הסדר מקבלים אוצר גדול של האורות האלו, המחולקים לסוגים שונים של עניינים בעבודת ה'. משלו הדבר לאדם שמצא אוצר גדול, האדם שמח שמחה גדולה, רץ מהר לביתו עם האוצר, מפרק את האוצר ומתחיל למיין. סוג של יהלומים מסויימים שם במקום אחד, סוג אחר במקום שני, סוג של מטבעות של זהב במקום אחד וסוג אחר במקום שני וכך מסדר דבר דבור על אופניו - כך אנו בליל הסדר קיבלנו אוצר גדול שהכל מעורבב ובלול יחד ואנו עומדים בימי הספירה ומסדרים כל דבר במקום אחר. וזה כח הספירה - החזרת ההלוואה הרוחנית וסדר של כל האורות על פי כוחות בסדר המסודר בימי הספירה‏.

והנה ידע וידקדק האדם בדברים אלו ויראה עצמו כמלווה ממש.

והנה, כשנתעמק בדברי הגמרא במסכת בבא מציעא ס"א י': "כל המלוה בריבית כאילו כפר ביציאת מצרים". וקשה, מה הקשר בין מלווה בריבית לבין כאילו כפר ביציאת מצרים?, אלא על פי דברינו, מה זה ליל הסדר?, נתינת כוחות בחינם מן השמיים. וזה מה שהיה בליל הסדר. ומה זה הלוואה לעני או למי שנזקק - זה עזרה בלי תמורה באהבה לשם שמים כפי שנתן לנו הקב"ה בצאתנו ממצרים. רק אחרי יציאת מצרים התחלנו להחזיר את אשר קיבלנו.

ולכן אדם שמלוה בריבית כופר וכפוי טובה. הקב"ה נתן לנו בחינם ובחסד כוחות חזקים בליל צאתנו ממצרים בלי תמורה, ומדוע אתה לא עוזר לחברך בחסד בלי תמורה? לכן יזהר האדם בימים אלו זהירות גדולה ביותר, ויחיה וירגיש כפורע חובו בפני בעל חובו.

יבוא האדם וישאל; אם זה רק בהלוואה, מדוע צריכים את ההלוואה הזאת של הכוחות הללו? אלא צריכים לדעת יסוד גדול, כאשר האדם זוכה למעלה גדולה אפילו לזמן קצר, גם אם הוא יורד ממנה המעלה נשארת חקוקה בלבו, ובפעם אחרת קל מאוד להשיג אותה - כפי שפרשו חז"ל; מים שהיו חמים פעם אחת והתקררו אם רוצים לחמם אותם שוב בפחות זמן מתחממים ממיים שלא התחממו אף פעם, וכן דרשו חז"ל חרש שוטה וקטן פטורים מן המצוות, אך מי שפעם שמע חייב במצוות. מדוע? כי פעם שמעת, אתה יכול להתאמץ ולהשיג פעם שניה שמיעה.

על פי יסוד זה מובנת הגמרא בברכות כח' כאשר הציעו לרבי אליעזר את הנשיאות התייעץ עם אשתו ואשתו אמרה לו שלא יקבל הנשיאות על עצמו כי בסוף יקחו ממנו את התפקיד ולמה להצטער, אך רבי אלעזר אמר לה שעדיף להשתמש בכוס יקרה גם אם יודעים שמחר היא תישבר ומדוע? משום שהשגות שהוא ישיג כנשיא עם ישראל יהיו גדולים, וגם אם יורידוהו אחרי זמן יוכל להשיג שוב.

וכן כל השגה רוחנית גדולה שזוכים לה נחקקת בנפש האדם אפילו אם לזמן קצר ועוברת בירושה לבניו אחריו.

הנה נמצאים אנו בסיום החג הקדוש. וחייבים לדעת שזה סיום היום טוב אך ישנם ימים של ספירת העומר שהם כגשר עד חג השבועות שקושרים את פסח עד חג שבועות והימים האלו הם ימי החזרת החוב וסידור האוצרות על פי אורות וכוחות של מה שקיבלנו.

יזכנו הקב"ה לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראינו בנחת ובהרחבת הדעת. ואמור לציון בא זמן הישועה ינון ואליה אני שולח. נתחזק באמונה ובביטחון בהקבה ונדע שימים אלו ימי הגאולה וכל מה שרואים אלו חבלי משיח ממש. ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום‏.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר