התמונה האחרונה: הגר"ח גריינמן בערב שביעי של פסח

האחים הגאונים רבי גרשון ורבי יעקב אדלשטיין ערכו ביקור מיוחד במעונו של הגאון רבי חיים גריינמן בערב שביעי של פסח. במבלך הביקורים צולמה התמונה האחרונה בחייו של הרב גריינמן שהלך לעולמו יום לאחר מכן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י אדלשטיין עם הגר"ח גריינמן, בערב שביעי של פסח (צילום: באדיבות המצלם)

התמונה האחרונה של הרב גריינמן: בערב שביעי של פסח, ביקש ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין לבקר את הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל, והזכיר כי הפעם האחרונה שביקר אצלו הייתה לפני כשנה וחצי.

הגר"ג אדלשטיין ומקורביו יצאו מיד לאחר תפילת מנחה בישיבה לבקרו ובמהלך הפגישה שוחחו גדולי ישראל במשך כ-10 דקות בדברי תורה וענייני חג הפסח. לקראת סיום, התבטא באורח נדיר ראש ישיבת פוניבז' על הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל כי "נראה ששכינה שוכנת למראשותיו".

לפני סיום, אף ביקש הרב אדלשטיין בצעד נדיר שלא זכור לתלמידיו לשתות אתו לחיים לרגל שמחת יום טוב. הרב גריינמן השיב וברכו בברכת אגוט'ן יו"ט ובכך נפרדו הרבנים.

במקביל, ביקר בביתו של הגר"ח גריינמן גם אחיו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי יעקב אדלשטיין המשמש כרבה של רמת השרון. והשניים שוחחו באריכות רבה ונפרדו לשלום. תמונה שצילם אחד הנוכחים בפגישה זו, היא ככל הידוע התמונה האחרונה שצולמה בחייו של הרב גריינמן.

הגר"ד לנדא, ראש ישיבת סלבודקא ביטל את שמחת חג שביעי של פסח בביתו בעקבות האבל על פטירת רבי חיים גריינמן, והתבטא על הגשם שירד בחג כמעט ללא הפסקה מאז הפטירה באומרו "השמיים בוכים בעקבות לכתו של ספר התורה שבדור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר